Hlavní obsah

Hondě hoří koudel a tak oznamuje další a další NSX

Foto: Archiv Garáž.cz

Honda nebo Acura NSX se konečně dočkala sériové výroby. Po letech prototypů a slibování je konečně tady a všichni ji mohou řídit. Problém je v tom, že odbyt vozu za pět milionů korun zatím drhne.

Článek

Pokud bychom brali v potaz prototyp Acura ASCC (Advanced Sports Car Concept), ze kterého nové NSX vychází, byla by historie nového modelu bezmála desetiletá. Tehdy v roce 2007 Honda pokračovatele slavného rodu s velkou pompou ohlásila na rok 2010 a pod kapotu nám slíbila desetiválec. Jenže přišla krize a projekt se přejmenoval a putoval na závodní okruhy. O novém NSX se pak začalo mluvit zas až v roce 2012. Honda dokonce vyrobila falešné nové NSX pro Tonyho Starka v prvních Avengers a na Super Bowlu v roce 2012 běžela reklama s Jerrym Seinfeldem a Jayem Lenem, kterak se o vůbec první nové NSX přetahují. Jenže od té doby uběhly čtyři roky a my jsme pořád jen koukali na obrázky.

Co na tom, že je NSX nabité technologiemi, má zelený pohon se třemi elektromotory, čtyřkolku a úžasné vektorování točivého momentu, které pochválil i Chris Harris. Prostě přichází pozdě, takže zákazníci už si vybrali jinde. Třeba sáhnuli po novém Audi R8, které jim pořád ještě nabídlo desetiválec a skvělé jízdní vlastnosti za podobnou cenu. Design i schopnosti nového NSX jsou možná až moc komplikované, koncept je okoukaný a prodeje se tedy nerozeběhly úplně podle očekávání. I proto Honda přichází s logickou strategií. Slíbit zákazníkům růžové zítřky.

O kabrioletu, základním kameni každého úspěšného sporťáku, se sice už nemluví, ale Honda si vyložila úspěch ostatních sporťáků ze staré školy po svém. Nové verze NSX by tak mohly uspokojit oba tábory, kterým hybridní varianta nevoní. Přijít by totiž měla čistě elektrická verze pro zelenáče, ale také odlehčená spalovací pro maximální požitek i výkon na okruzích. A kdo ví, třeba bychom se mohli dočkat i naspídovaného Type-R.

Jsou to samozřejmě všechno především sliby, které mají rozhýbat mediální rybníček. Nová platforma je sice přeinženýrovaná natolik, že by nestálo tolik peněz a úsilí zmíněné varianty vyrobit, ale pokud nebude mít žádaný úspěch onen základní model, bude to házení peněz do černé díry. Předtím jsme my dlouhá léta čekali na NSX. Teď musí Honda čekat na její úspěch. Snad nebude čekat stejně dlouho. 

Reklama

Načítám