Hlavní obsah

Honda přichází do Evropy se sportovní verzí HR-V

Foto: Honda

Honda HR-V Sport

Shodli jsme se s kolegou Martinem, že byť není Honda HR-V vůbec špatné auto, je svým způsobem strašně nezapamatovatelné. Jedná se vlastně o vcelku tuctový crossover, jemuž chybí to „něco“, co by ho vytrhlo z běžné městské šedi. Chtělo by to třeba nějaký vrcholný model. S pořádným motorem, odladěným designem... Prostě takový, jaký Honda představila právě teď!

Článek

Jednou ze slabých oblastí HR-V byla bezesporu nabídka benzínových motorizací. Zážehové motory totiž zastupovala pouze atmosférická patnáctistovka, jejíž 130 koní sice neznělo vůbec špatně, ovšem točivý moment 155 Nm, položený v příliš vysokých otáčkách, prostě zaostával. HR-V tedy působilo v nízkém spektru otáček líně, v tom vysokém potom jaksi utrápeně a stejně nijak zázračně nejelo.

Naštěstí ovšem Honda přispěchala s řešením. Nese název HR-V Sport a přichází s motorem, který je vypůjčený ze sourozeneckého Civicu. Opět jde o čtyřválec o objemu 1,5 litru, jenže tentokrát dopovaný turbodmychadlem. Výkon tak povyskočil na zdravé stádo 182 koní a výrazně vyšší točivý moment 240 Nm je nově poskytován ještě před dosažením dvou tisíc otáček, přičemž v plné síle přetrvává až do pěti tisíc.

S tímto motorem jsem se právě v Civicu už setkal a nutno uznat, že se jedná o jeden z nejlepších agregátů dané objemové kategorie. Čtyřválec čile táhne vespod, má mohutné střední pásmo, ale nechybí mu ani určité nadšení pro vytáčení k červenému poli. Pro Civic naprosto perfektní jednotka, a přestože se z crossoveru HR-V určitě nestane žádný sporťák, i sem vnese nový agregát úplně novou úroveň dynamiky. Přesná čísla ale bohužel nevíme, neboť třeba zrychlení z nuly na sto Honda zatím neuvedla.

Ruku v ruce s novým motorem, objevují se na HR-V i další změny technického rázu. Pohybu kol šéfují adaptivní tlumiče aktivně potlačující náklony karoserie a elektrický posilovač řízení dostal novou charakteristiku, prý kvůli hladké a okamžité odezvě. Standardně bude Honda párovat motor se šestistupňovým manuálem, ale kdo nechce řadit, může volit i bezestupňovou CVT převodovku. Za nás tedy rozhodně manuál!

Z netechnických změn se tu najde celá řada prvků v exteriéru, ale i v interiéru. Zevnějšek auta částečně potemněl díky černé mříži chladiče, černým krytům zrcátek a černým kolům. Nové jsou taky nárazníky, přičemž ten zadní hostí ještě dvojici výfukových koncovek. Interiér obdržel nová sedadla s výraznějším bočním vedením, kombinaci černého a vínového čalounění a taky černou stropnici. Výbava jako taková se však přenese ze standardního modelu, tedy včetně navigace a dalších prvků.

Novinka se začne prodávat na jaře a pochopitelně i na našem trhu. Cena je zatím neznámá.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama