Hlavní obsah

Hennessey Venom F5: 480 km/h a skalp Bugatti k tomu

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bugatti Chiron to nemá jednoduché. Zákazníkům už sice dělá radost, ale ve zrychlení a následném brždění ho trumfnul Koenigsegg a maximálku mu sebral nějaký americký hejsek v otuněném Fordu GT. A teď možná přijde o své rekordy i oficiálně. Je tu totiž další z rodu Venomů.

Článek

A věřte, že John Hennessey - slavný tuner z Texasu, který si udělal jméno na tunění Viperů do absurdních hodnot v devadesátých letech - má na Bugatti docela pifku. Jeho první pokus, Venom GT vycházející tvarově z Lotusu Exige, ovšem se zcela jiným podvozkem a vnitřnostmi, dodnes drží neoficiální rekord v maximálce, když jel po ranveji 270 mil v hodině, tedy o fous rychleji než Veyron Super Sport. Bohužel jen jedním směrem, a tak to inspektoři z Guinnessovy knihy rekordů neuznali. Jenže co měl John dělat, když ho Volkswagen nepustí na svou superdlouhou rovinku na okruhu Ehra Lessien, aby s Veyronem či Chironem změřil síly. Navíc mu zástupci z knihy rekordů řekli, že na uznání rekordu potřebuje sériovou výrobu, na kterou Venom GT početně nikdy nedosáhnul. Hennessey to ale nevzdal, vrátil se k rýsovacímu prknu a po čtyřech letech přichází s modelem Venom F5, přičemž to F5 odkazuje k nejvyšší kategorii hurikánu. Ano, bude to pořádný fičák.

Foto: Archiv Garáž.cz

Doslova před pár dny jsme viděli, jak se Ford GT s 2700 koňmi pod kapotou vydal za hranici 290 mil v hodině - na pneumatikách, které pro takovou rychlost rozhodně nebyly certifikovány. Volkswagen se kasá tím, že pneu jsou jediným důvodem, proč Chiron nemůže využít naplno své možnosti. Hennessey si ovšem s Venomem F5 věří dokonce na zdolání hranice tří stovek mil v hodině, což v přepočtu vychází na cca 480 km/h. Musel kvůli tomu strávit hodně času v aerodynamickém tunelu, aby stlačil koeficient odporu vzduchu na 0,33. Teoreticky by mu tedy na zdolání mytické hranice mělo stačit 1600 koní, které tlačí hliníkový osmiválec o objemu 7,4 litru spou se dvěma obřími turby. Karbonové auto má pouhých 1360 kilogramů a zvládne akceleraci z nuly na 400 km/h POD dvacet sekund. Jen pro srovnání, Chironu to trvá 32 sekund a Ageře RS cca 27. A ano, mluvíme o zadokolce, kterou je možné naspecifikovat i s manuální převodovkou. Kola prý prokluzují až do nějakých 220 km/h.

Foto: Archiv Garáž.cz

Hennessey tvrdí, že gumy vydrží i bláznivých 480 km/h, protože jeho auto je mnohem lehčí. Mluvíme o Michelinkách Pilot Sport 2, přičemž tenhle kaskadérský kousek by asi nikdo v běžném provozu napodobovat neměl. Sami jsme zvědaví, jestli se povede Hennesseymu. Nějaký důkaz místo slibů totiž předvést musí, pokud chce všech 24 aut prodat s cenovkou 1,6 milionu dolarů. Zákazníky si Hennessey vybere osobně a první vůz bude připraven k odběru až v roce 2019. Na lámání rekordů má tedy tenhle texaský řízek poměrně dost času. Měl by si ale uvědomit, že konkurence nespí.

Reklama

Načítám