Článek
Primárním cílem bylo postavit levný truck do těžkého terénu, který si zákazníci složí jako nábytek z IKEY. Zakázka od Global Vehicle Trust tedy vyžadovala jednoduché rozložení náklaďáčku do beden, které se budou moci levně poslat do rozvojových zemí, kde už si firmy vozítko zkompletují samy. V jednom standardním kontejneru se prý přepraví až šest vozů (!) a kompletace na místě trvá zhruba 12 hodin. Pokud jste někdy dávali dohromady něco z IKEY a přebývaly vám na konci dva šroubky, určitě si dovedete představit tu noční můru. Tedy s tím rozdílem, že tenhle náklaďák má vozit 2 tuny nákladu v běžných silničních rychlostech. Když se začne rozpadat za jízdy, je to asi děsivější, než když pod vámi povolí dřevěná židle.
Nosnost Oxe (1900 kilogramů) je velmi slušná, na to že jde o 4,3 metru dlouhý se světlou výškou 25 cm a brodivostí až 130 cm. Je to předokolka s pětistupňovým manuálem a dieselovým motorem, která má řízení uprostřed jako McLaren F1. To z ní dělá ideální vůz na pravou i levou stranu silnice. Hlavním trhem by měla být Afrika, proto musí být vůz schopný jízdy v jakémkoliv terénu.
My si tuhle skládačku klidně dovedeme představit i na evropských stavbách, ostatně jednoduchý diesel s manuálním kvaltem znějí nesmrtelně a ty schopnosti v terénu by taky nemusely být k zahození. Tak uvidíme, kam to Global Vehicle Trust se svým býkem dotáhne.