Hlavní obsah

Ford si chce udržet žezlo krále Nürburgringu. Chystá RS500!

Foto: Archiv Garáž.cz

Vzpomínáte na černočerného hothatchového démona z druhé generace Focusu? Jeho čas zjevně opět přijde, pokud to bude bezpodmínečně nutné. Automobilka tvrdí, že potenciál tu rozhodně je.

Článek

Samozřejmě se jedním dechem dodává, že záleží především na zákaznících, jestli si budou za rychlejší a silnější model ochotni připlatit, ale to je jen takové laciné gesto, stačí se podívat na odbyt Mustangu GT350 (a 350R) nebo dlouhou frontu zájemců o Ford GT. Sportovní oddělení Fordu to teď má hodně dobře rozjeté a na Focus RS se snáší chvála odevšad. Je jisté, že za silnější verzi dají fanoušci daleko přes milion, zvlášť když to bude limitka ověnčená titulem nejrychlejšího hothatche na světě.

Co všechno k tomu bude potřeba? Ford slibuje nižší hmotnost - více karbonu, méně polstrování a agresivnější design s větším sáním a větším křídlem. Výkonově by se pak měl motor podívat někam k 370 koním, aby dohnal německou konkurenci od Mercedesu a Audi. Dává to smysl, protože na poli čtyřkolkových hothatchů se prostě míří stále výš a výš. První RS500, třešinka na dortu druhé generace Focusu, na 350 koních končí, kdežto třetí RS na nich teprve začíná. Ford tvrdí, že 2.3 Ecoboost v sobě má dostatečné rezervy. Není důvod nevěřit, když zvládá koncern z dvoulitru vyždímat i 420 koní. 

Focus RS500 ale rozhodně musí být agresivní limitka, která nebude určená pro normální lidi. Jinak by totiž příliš zasahovala do výsostného teritoria Fordu Mustang. Mezi praktickým hatchbackem a nepraktickým kupé je naštěstí opravdu hodně rozdílů, takže pouhé vzájemné přibližování výkonů nezaručí, že by fanoušci jednoho odbíhali ke druhému. Už se těšíme, až se bude mula RS500 prohánět po Ringu. To bude kraválu, panečku.

Reklama

Načítám