Hlavní obsah

Ford Mustang RTR se staví na zadní i v driftu

Foto: Archiv Garáž.cz

Americká Formula Drift nás baví. Šíleně otuněné motory přetékající z aut, nepřetržitá jízda bokem v oblacích dýmu a spousta zajímavých vozítek. Jeden z nejsilnějších týmů teď získal nečekanou posilu a musel to oslavit videem.

Článek

Vaughna Gittina Jr. možná znáte. Americký řízek si v drifterských disciplínách udělal jméno a mihnul se dokonce i v několika dílech videoherní série Need for Speed. A pokaždé s Fordem Mustang, kterému je věrný už druhou generaci. Dokonce se jménem jeho týmu, RTR Motorsport, prodává i upgrade kit, který vám zvedne výkon o nějakou tu stovku koní, díky obřímu kompresoru od firmy Roush. Závodní verze Gittinova Mustangu má kromě speciálního podvozku i kompletně přestavěný motor s výkonem kolem 1000 koní. Roush staví i fordovské motory pro NASCAR, takže má se závodními aplikacemi hodně zkušeností. Celohliníková V8 pod kapotou točí přes devět tisíc otáček a má skutečně boží zvuk. Především ale auto hodí do driftu ve chvíli, kdy se křivě podíváte na plynový pedál.

Gittina Jr. teď v týmu doplní Chelsea DeNofa, což je pro mnohé fanoušky disciplíny velké překvapení. DeNofa byl doposud srdcař, který závodil s přestavěným BMW E46, ve kterém používal řadový šestiválec z 328i. Všechny ostatní buildy ve Formula Drift jsou buď americké osmiválce nebo japonské motory, takže nepříliš spolehlivá německá řadovka je překvapením - DeNofu ostatně motor několikrát zradil a jednou musel postavit celé auto během 18 hodin, aby se mohl kvalifikovat do dalšího závodu. A přesto zůstal bavorským vrtulím věrný a fanoušci ho za to milovali. Jezdil za svoje peníze na svém autě, ale často zvládnul potrápit i týmy zaštítěné velkými sponzory. Teď bude moci za volantem špičkově připraveného Mustangu ukázat, že má oheň nejen v srdci, ale i v rukou. Snad ho Gittin Jr. pustí k lizu a nebude se konat nějaká zákulisní týmová režie.

Reklama

Načítám