Hlavní obsah

Ford Mustang: 5,0l nebo 2,3l? Pod kapotou můžete mít obojí!

Foto: Archiv Garáž.cz

Ne že by to snad nebyla řečnická otázka, my bychom okamžitě brali pětilitrový osmiválec, který se neuvěřitelně povedl a nabízí všechno, co od Mustangu chceme. Pokud ale někdo neví, který motor si vybrat, má pro něj americký tuner Roush svérázné řešení.

Článek

Příchod Hellcatů na automobilovou scénu znamenal velký převrat v celém segmentu muscle carů. Nejen že máme díky překoňovanému Hellcatu skvělé, spíše okruhové alternativy (GT350 a ZL1, případně GT350R a ZL1 LE), ale Ford spekuluje a napůl potají testuje novou Shelby GT500, která by měla přinést ještě větší porci koní než dřív. Ale než se tak stane, zastoupí automobilku tuningové třetí strany. Už jsme viděli několik Mustangů aktuální generace, které nabízí 750 nebo třeba i tisíc koní. Je tu nabídka pro každého zákazníka, ale pokud nechcete utratit za SuperMustanga příliš peněz a chcete se jen maximálně přiblížit Hellcatům, měli byste uvažovat o Roush Mustang P-51.

Foto: Archiv Garáž.cz

Je to propojení auta se slavným letadlem P-51 Mustang, které se nesmazatelně zapsalo do historie druhé světové války a moderní aviatiky, ale také svým jménem částečně Mustanga inspirovalo, ostatně Ford ho při premiéře aktuální generace často vystavoval bok po boku s novým vozem. Roush už postavil P-51 na základě minulé generace, teď se tenhle model vrací, nařízený na krásných 737 koní. Jak se k tomu došlo? Inu, pod kapotou je osvědčený pětilitrový osmiválec, doplněný kompresorem o objemu 2,3 litru. To je stejný objem jako v případě slabšího Mustangu Ecoboost. S nadsázkou tak lze říct, že se do tohohle Mustanga vešly obě pohonné jednotky, což je samozřejmě i důvodem vyboulené přídě.

Foto: Archiv Garáž.cz

Roush prodává svůj kit samostatně, takže na vás je, abyste si pořídili Mustanga svých snů - za nás tedy osmiválec s manuálem - načež vám šikovní úpravci předělají podvozek, nainstalují lepší brzdy, k nepoznání rozhází motorový prostor, obují lepší gumy a prohodí sedačky za kožené s potiskem P-51. Samozřejmě nechybí ani hromada odznáčků a především tříletá záruka (nebo 58 tisíc ujetých kilometrů). To celé za bratru 42 tisíc dolarů. Levné to není, ale v součtu jste pořád pod cenou Hellcatů, které se navíc často prodávají s nemalou přirážkou. Roush každopádně vyrobí jen 51 kusů, tak spěchejte. V ceně je i výfuk s kompletně nastavitelnou klapkou, kde lze zvolit, jestli budete největší bugr dělat při jízdě krokem, nebo naopak při maximální pile. K nepřehlédnutí byste ale měli být i v případě, že pojedete s úplně vypnutým volume.

Reklama

Načítám