Článek
Místo aby je nechal důstojně skonat a nahradil je novou generací, snaží se Fiat prodloužit život svým obstarožním modelům 500 (původem z roku 2007) a Panda (současná generace je na trhu již od roku 2011) instalací zcela nového motoru doplněného mild-hybridní technikou.
Historickou čtyřválcovou dvanáctistovku Fire tak nahrazuje zcela nový litrový tříválec FireFly disponující stejným výkonem 70 koní, ale pracující s podporou 12voltového startér-generátoru, který mu bude usnadňovat práci při akceleraci (a také pohánět příslušenství při vypnutém motoru na semaforech nebo v zácpě) díky zrekuperované kinetické energii uložené dočasně v malé 11Ah baterii.
Fiat mild-hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Fiat 500 Hybrid
Díky novému motoru a hodně dlouhému šestému rychlostnímu stupni nové převodovky by inovovaná 500 a Panda mohla mít až o 30 % nižší spotřebu, takže tabulkové emise by měly spadnout pod 100 g/km. V reálu to pak znamená, že byste se místo nějakých šesti litrů mohli jezdit v pohodě pod pět. Nový motor také sedí o 45 mm níž než ten starý, takže by se změna mohla příznivě projevit i na jízdních vlastnostech, ale nečekejte žádné zázraky, ani 500 ani Panda nejsou sportovní auta.
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Fiat Panda Hybrid
Oba mild-hybridní modely se dostanou na trh ještě v prvním čtvrtletí letošního roku, později by pak měla dorazit i nová generace plně elektrifikované pětistovky, do které Fiat vkládá velké naděje – bude to totiž elegantní a praktické řešení městské mobility jako dělané pro dnešní dobu. Snad Fiatu tahle sázka vyjde.