Hlavní obsah

Ferrari vítá zákaz spalovacích motorů a těší se na novou éru

Foto: Ferrari

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už brzy budou nové šestiválce, osmiválce a dvanáctiválce z dílen Ferrari minulostí. Asi byste očekávali, že se nejslavnější výrobce sportovních vozů na světě bude bránit návrhu Evropské unie o zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory od roku 2035, ale opak je pravdou. Zanedlouho budou nová Ferrari vydávat jen umělý zvuk, aby v kopcích nad Maranellem nebylo úplné ticho.

Článek

Informace o tom, že Ferrari vítá návrh zákazu spalovacích motorů na evropském trhu v nepříliš vzdálené budoucnosti, bude zklamáním pro všechny milovníky zejména červených vozů s plnokrevníkem ve znaku. Ferrari neplánuje prodávat model s čistě elektrickým pohonem dříve než v roce 2025, ale už nyní se těší na elektrickou budoucnost a nové výzvy v trochu jiném světě sportovních aut.

Generální ředitel automobilky John Elkann vidí v potenciálním zákazu spalovacích motorů příležitost vývoje nových elektrických pohonů a dalších moderních technologií, s nimiž Ferrari bude vyrábět ještě výraznější a unikátnější auta. To zní jako zajímavé prohlášení od automobilky, kterou si obvykle spojujeme s atmosférickými dvanáctiválci, a ukazuje, že se legendární italská značka snaží splňovat stále přísnější předpisy.

Foto: Ferrari

Šestiválcové Ferrari 296 GTB je nejnovějším přírůstkem do rodiny elektrifikovaných sporťáků z Maranella

Poprvé se Ferrari vydalo cestou elektrifikace s hypersportem LaFerrari v roce 2013, následně vyvinulo technologii pro hybridní Ferrari SF90 Stradale s osmiválcem a nedávno představené Ferrari 296 GTB s elektrifikovanou V6. Očekává se, že se elektrifikovaný pohon objeví také v připravovaném modelu Purosangue, prvním SUV v historii Ferrari, které se představí již příští rok.

S těžkým srdcem bychom si měli přiznat, že stojíme na konci jedné fantastické éry – automobilový průmysl se mění v závislosti na politických rozhodnutích a Ferrari musí s ním, pokud má stále existovat a být konkurenceschopné. Mohli bychom přemýšlet o tom, co by na to řekl zakladatel značky Enzo Ferrari, ale pravdou je, že by na tom stejně nic nezměnil.

Reklama

Související témata:
Načítám