Hlavní obsah

Ferrari GT86, Hellcat pick-up? Američani umí žít!

Foto: Archiv Garáž.cz

Všude kolem oblíbené engine-swapy vždycky potěší, když jde někdo proti proudu a místo šestiválce v hatchi nebo moderního LS motoru v nějakém oldschool muscle caru vyrobí něco kreativnějšího.

Článek

Jistě, hodit Hellcata do obřího pick-upu není o moc kreativnějšího než si za pár tisíc dolarů koupit LS motor v krabici a napasovat ho podle návodu z internetu do starého Chargera. Jenže tenhle RAM 1500 není úplně jednoduchá zástavba, což zjistíte ve chvíli, kdy toho Hellcata vybalíte a konečně se podíváte, jak obrovský kompresor a sání vlastně má. Standardní RAM s HEMI (možná si vzpomenete i na verzi SRT-10 s motorem z Vipera) musí být komplet zvednutý o osm centimentrů, aby se podařilo motor pod kapotu napasovat. Mírný lift mu ale určitě sluší víc než ty nevzhledné samolepky s logem Hellcat. Tohle má být přeci sleeper, nikoliv cirkusácké auto, i když proti gustu...

Foto: Archiv Garáž.cz

Celá přestavba vyšla majitele na poměrně mastných devadesát tisíc dolarů (motor samotný stojí zhruba dvacet), ale nakonec to vypadá, že si všechno sedne a auto s pomocí funkční čtyřkolky ten výkon dokáže přenést na silnici. Tedy občas a s lehkou nohou.

Druhá přestavba si vyžádá trochu víc tancování v motorovém prostoru. Napasovat osmiválec od Ferrari do Toyoty GT86 je rozhodně chvályhodný, ačkoliv trochu šílený nápad. Tím spíš, když jde o motor z Ferrari 458 Italia. Pomineme, že hodnota auta tím automaticky stoupne několikanásobně, potíž je nejen s fyzickým napasováním ale také s řešením sání a dalších prvků, které jsou u Ferrari velmi specifické. Zřejmě si to vyžádá přestavění celého předku auta od nuly, ale statečnému odvážlivci držíme palce. Svět potřebuje podobné blázny, aby nebyl příliš šedivý a nudný. 

Reklama

Načítám