Hlavní obsah

Fernando Alonso boural v rychlosti přes 350 km/h 

Foto: Speedcafe.com

Fernando Alonso boural v rychlosti přes 350 km/h

16. 5. 2019

Často říkáme, že motorsport není pro slečinky. Prosadit se v něm mohou jen ti, kteří mají opravdu pevné nervy a jistou pánskou část těla ze železa. Když totiž dojde k nehodě, děje se tak zásadně jen v tak vysokých rychlostech, které běžným smrtelníkům nahání husí kůži. Své by o tom mohl vyprávět i Fernando Alonso.

Článek

Nehoda Fernanda Alonsa se stala v rámci úterního tréninku na závod 500 mil Indianapolis. Záběry to nejsou hezké, ale rovnou vás můžeme uklidnit, slavnému jezdci se nic nestalo a od nehody odešel po svých. A to i přes to, že se jeho monopost značky McLaren po trati smýkal jako nudle v bandě, několikrát narazil do svodidel a byl zcela neovladatelný. Vůbec si neumíme představit, jak v tu chvíli španělskému pilotovi muselo být. Musel jen sedět a doufat, že to dopadne alespoň trochu dobře.

Nehoda se stala ve třetí zatáčce, když jel Alonso za vozem Grahama Rahala. Z videa není úplně vidět, co se vlastně stalo, ale sám jezdec následně přiznal, že to celé byla jeho chyba. Podcenil prý přilnavost v zatáčce, což se mu vrátilo jako bumerang. Hodně prý udělala také nedotáčivost auta a fakt, že nad monopostem ztratil kontrolu až příliš blízko zdi, takže neměl moc prostor s tím něco udělat. Politoval také celý tým, tedy hlavně mechaniky, kteří následně měli opravdu hodně práce. Jde ale o profíky, kteří ví, co dělají. Alonsovi tedy zvládli rychle připravit náhradní stroj a Španěl, který měl za sebou opravdu nepěknou nehodu, znovu sedl za volant a vyrazil do tréninkových jízd.

Nakonec tréninkového dne se umístil na 29. místě, kdy na prvního Josefa Newgardena ztrácel šest desetin sekundy. Vypadá to jako málo, ale ve světě závodů ta necelá sekunda znamená desítky jezdců před vámi. Ale Alonso ví, jak vyhrávat. V F1 se mu dařilo a když se s královnou motorsportu rozloučil, usedl do speciálu Toyoty a vyhrál 24 hodin Le Mans. Důvod, proč se teď pere o umístění na oválné trati, je ten, že pokud by zde vyhrál, mohl by se jako druhý v historii zapsat jako držitel takzvané Trojkoruny.

Tento velmi jedinečný titul náleží tomu, kdo se umístí na prvním místě jak v F1, tak v Le Mans, tak také v závodu 500 mil Indianapolis. V tuto chvíli existuje jen jeden jediný pilot, který toto ocenění získal. Je jím Graham Hill, přičemž ale svou Trojkorunu získal takřka před 50 lety. Alonso má tedy velmi silnou motivaci. Jak to dopadne, uvidíme už 26. května, kdy se závod v Indianapolis jede.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama