Hlavní obsah

Elektrický MINI Cooper utáhne na laně Boeing 777!

Foto: YouTube/Mini

Neotáčej se, sleduje nás Boeing!

4. 6. 2019

Značka Mini ještě letos hodlá představit svůj vůbec první elektromobil. Jeho odhalené neoficiální fotografie sice na internetu už nějaký čas kolují, ale Mini stále drží poker face a oficiálně novinku odhaluje jen postupně. Poslední počin má ukázat, že elektromobily jsou schopnější, než se zdají.

Článek

O tom, že staré dobré Mini může být na elektřinu, jsme vás informovali už před časem. A první informace o tom, že elektromobil chystá i novodobé Mini, přišly už téměř před dvěma lety. Před pár týdny se pak na internetu začaly objevovat odhalené fotografie auta i s několika podrobnostmi. Automobilka se k tomu nevyjádřila a Mini SE EV, jak se bude novinka jmenovat, předčasně neodhalila. Dál tedy pokračuje s naplánovaným marketingem postupného lákání a (po)odhalování. Než si ale řekneme, jak se rozhodla ukázat, že elektromobily mohou být překvapivě zajímavé, shrňme si, co vše o elektrickém Mini víme.

Protože Mini patří pod německé BMW, je tak logické, že využije právě jeho technologie. Kromě toho automobilka tvrdí, že půjde vůbec o první elektrický hot hatch s jízdními vlastnostmi, které budou umět vyvolat úsměv na rtech. Tomu bychom se nedivili, vždyť je to právě Mini, které zavedlo termín „motokárový pocit z jízdy“, jímž se chlubily hlavně modely s označením S a JCW, a to díky slušnému výkonu a kolům umístěným v rozích karoserie. A právě na model Cooper S má novinka designem navazovat. Rozdílem by ale měla být jinak tvarovaná maska, která v případě elektromobilu nepotřebuje posílat vzduch k motoru, a jiná budou jistě i kola. To kvůli co možná nejlepší aerodynamice, která u elektromobilů hraje větší roli než u vozidel se spalovacím motorem.

V tuto chvíli se hovoří o tom, že by Mini SE EV mělo mít na jedno nabití dojezd až 320 kilometrů a výkon elektromotoru 184 koní. Půjde o stejný elektromotor, jaký známe z BMW i3s, který má baterie o kapacitě 42,2 kWh. Dobití těchto baterií na 80 % jejich kapacity by nemělo zabrat více než tři čtvrtě hodiny. Víc toho zatím o novince nevíme a i Mini je tajemné jako příslovečný hrad v Karpatech. Rozhodlo se ale, že nám ukáže, jak silné tohle auto bude. A to tak, že za něj zapřáhlo Boeing 777F, jehož hmotnost je 150 tun.

A co se stalo? Mini s obrovským, a hlavně těžkým letadlem pohnulo, jako kdyby se nechumelilo. Samozřejmě jde jen o marketingovou kampaň, ve skutečnosti auto s takovým letadlem ani nehne. Klip vznikl ve spolupráci s BMW Group a Lufthansa Cargo a má jen nové Mini představit coby nečekaný muscle car. No, jako vtip je to fajn, ale všem je jasné, že k realitě má video hodně daleko. Faktem ale je, že zaujalo a celkem pobavilo.

autowebAUTOWEBaUtOwEb