Hlavní obsah

Klasické Mini na elektřinu – ideální stylové auto do města

Foto: Swind Smart Wheels

Swind E Classic Mini skrývá pod důvěrně známým retro vzhledem moderní techniku

22. 2. 2019

Staré dobré Mini. Na trh bylo poprvé uvedeno v roce 1959, a přesto – design z pera Aleca Issigonise vypadá stále šik. Když byste na silnici počítali, kolik hlav se ohlédlo za ním a kolik za luxusním sporťákem, garantujeme vám, že to bude alespoň plichta. Toto konkrétní Mini se však nenechá v roce 2019 zahanbit ani po stránce techniky – je plně elektrické.

Článek

Než je ale zatratíte pro absenci spalovacího motoru, podívejte se na Swind E Classic Mini z té světlé stránky. Mini Cooper nikdy nebylo auto, které by oplývalo krásným zvukem motoru, takže tiché ševelení linoucí se z útrob elektromotoru vlastně není nic špatného. Bude taky o něco svižnější než originál – díky zátahu od nulových otáček a absenci řazení jeho 110 koní plně stačí k tomu, aby se dostal na stovku za 9,2 s. Maximální rychlost výrobce udává 80 mph, tedy nějakých 128 km/h, a pružné zrychlení z 50 na 80 km/h trvá 4,2 s. Zatím si není na co stěžovat.

A můžete vzít jed na to, že bude mrštné i v zatáčkách. Jeví se tak jako ideální auto do města. No, představte si, jak budou kolemjdoucí koukat, až si bezostyšně a zcela bez starostí s takovou stylovkou zaparkujete někde na modré zóně… Jen se člověk musí naučit žít s tím, že každá Octavia vám bude připadat jako parník, nemluvě o opravdových silničních „parnících“ v podobě SUV.

Za uznání určitě stojí také fakt, že i přes těžké baterie je toto „ElektroMini“ se svými 720 kg jen o 80 kg těžší než originál. A to neprospívá jen dynamice, ale E Classic je díky tomu schopen slušného dojezdu 200 km. A díky tomu, že nepotřebuje nádrž, má i o trochu větší kufr s kapacitou 200 litrů.

Auto je jinak moderní skrz naskrz, retro je tedy opravdu jen skvělý a nestárnoucí design – nechybí ani USB přípojka a vyhřívaná sedadla. Za příplatek potom můžete mít posuvnou „panoramatickou“ střechu, navigaci nebo klimatizaci. Můžete ho mít v 6 barvách, vždy s kontrastní barvou střechy. Všechno to zní až moc dobře, aby to byla pravda, že? Nebojte, jeden háček se tu najde, ale ujistěte se, že sedíte – firma Swind si za elektrického Miníka řekne 79 tisíc liber, tedy 2,3 milionu korun. Také už jste málem složili zálohu? No, co se dá dělat, ale jedno řešení by se přece jen našlo. Je na to možná trochu brzy, ale… ehm, Ježíšku?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama