Hlavní obsah

Elektrické SUV a návrat Fabie. Budoucnost RS modelů Škody

Foto: Škoda

Škoda Kodiaq RS na Nürburgringu

Aktuálně jediným modelem nesoucím u mladoboleslavské automobilky sportovní logo „RS“ je Octavia. Již za pár měsíců však stálici doplní ještě SUV Kodiaq RS a další novinky z tohoto odvětví mají postupně přibývat. Šéf prodejů a marketingu Alain Favey poodhalil plány pro britský magazín Autocar.

Článek

Vezměme to ale popořadě. Dělí nás pár měsíců od chvíle, kdy Škoda oficiálně strhne plachtu (nebo spíš maskovací fólii) z nejvýkonnějšího Kodiaqu. SUV se zvučným přídomkem RS si pod kapotou poveze již potvrzený dvoulitrový diesel se dvěma turby. Agregát 2.0 BiTDI o výkonu 240 koní známe třeba z Passatu, Arteonu nebo dalších modelů koncernu, ovšem škodovka se tímto pohonem pochlubí vůbec poprvé.

Kromě Kodiaqu RS, který teď nedávno zajel trochu kontroverzní rekord pro nejrychlejší sedmimístné SUV Nürburgringu, hovoří Favey – zatím v čistě teoretické rovině – o návratu Fabie RS. Po velmi oblíbené první generaci a méně oblíbené dvojce „stižené“ výhradně automatickou převodovkou třetí Fabia RS již nepřišla z důvodu nízkého zájmu zákazníků. Časy se ale mění a Favey pro Autocar zmiňuje, že nyní je na rychlý hatchback segmentu B trh připraven.

Foto: Škoda

Škoda Fabia Edition R5

Jenže ještě než začnou příznivci rychlých Fabií skákat do stropu, je tu jeden drobný zádrhel. Aktuální generace mladoboleslavského „supermini“ se RS varianty už nedočká. Řeč je o generaci příští, jejíž příchod na trh je naplánován po roce 2020. O možnosti RS se tedy teprve jedná a je zde i docela reálná varianta, že přijde s hybridním pohonným ústrojím. Koneckonců okolo roku 2020 by měly modely automobilky přecházet právě do hybridní sféry.

A právě letopočet 2020 značí taky příchod elektrického SUV postaveného na konceptu Vision E. Nejedná se sice o první elektrický model automobilky, neboť toto prvenství si urvalo už malé Citigo-e, jenže jde o první, který má být postaven od základu coby elektromobil. SUV o velikosti mezi Karoqem a Kodiaqem využije koncernovou platformu MEB vyhrazenou pro elektrická auta a nabídne několik kapacit baterií, z nichž ta největší překoná dojezdem hranici 500 kilometrů.

Co se ceny týče, elektrické SUV bude pochopitelně o kousek dražší než obdobná konvenční auta se spalovacími motory. Zcela konkrétně zmiňuje Autocar základní částku okolo 28 000 britských liber, tedy v přepočtu 820 tisíc korun. Základní elektromobil proto vyjde zhruba na cenu středně vybaveného Kodiaqu.

Nás však zajímá ještě jedna podstatnější věc. I elektrické SUV se totiž dočká svého RS provedení, ovšem v malinko jiném pojetí, než na jaké jsme zvyklí. „Bude RS verze našeho budoucího elektrického auta, ale zaměřená víc na styling a na zážitky než na výkon.“ Jinými slovy, RS u elektromobilu označí spíše luxusní provedení s přidanými designovými prvky, výbavou a dalšími drobnostmi. Příchod elektrického SUV se zatím neznámým názvem proběhne ve zmíněném roce 2020 a RS verze se objeví o rok či dva později.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama