Hlavní obsah

Elektrické Audi R8 je mrtvé. Prodalo se ho jen 100 kusů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dlouho předlouho nám Audi slibovalo plně elektrické Audi R8 e-Tron. Když konečně přišlo, nakládala s ním automobilka přinejmenším prapodivně. Loni v Ženevě ho slavnostně představila, a pak jako by se po něm slehla zem.

Článek

Pojďme si nejdřív Audi R8 e-Tron připomenout. Šlo o elektromobil, který na bázi svůdných křivek aktuální R8 nabídnul raketové zrychlení z nuly na sto za 3,9 vteřiny, pravda, trochu vykoupené omezenou maximální rychlosti na 250 km/h. Pokud ale na autobahnu nehoníte třístovku každý den, mohlo by vás bavit, jak rychle byste se na limit dostali - elektromotor a jeho mocný zátah odspoda, kdy je vám 880 newtonmetrů k dispozici doslova od nuly, to jsou návykové ingredience. Navíc je vzhledem k umístění elektromotoru vzadu R8 e-Tron pouze zadokolkou, což je vyloženě lákavé. A moc hezky vypadá i slibovaný dojezd 450 kilometrů, ačkoliv při ostřejší jízdě asi dovede audinka s touhle hodnotou rychle zatočit. Každopádně jde o zelenou alternativu pro fanoušky jednoho z těch supersportů, které už v minulé generaci předvedly, že lze v autě s motorem uprostřed a závodnickými kořínky jezdit denně do práce a necítit se nepřístojně. Proč tedy e-Tron neuspěl a automobilka za dvanáct měsíců prodala tristních sto kousků?

Foto: Archiv Garáž.cz

Důvodů je hned několik. Jako by se pro Audi stal e-Tron jakýmsi nechtěným dítětem - konceptem, který se do sériové výroby nikdy neměl dostat, autem, které je tu jen kvůli snížení emisí v rámci portfolia, a proto aby udělalo radost inženýrům, jež na něm pracovali. Jak jinak si vysvětlit, že v oficiálních materiálech musíte zmínky o tomto voze dolovat lupou a neběží k němu ani žádná marketingová kampaň. Vůz je k dispozici exkluzivně pro evropské zákazníky, kteří si pro něj musí osobně dojet na německou centrálu. Je to vyloženě podpultové zboží pro pár vyvolených. Tomu ostatně odpovídá i cena, která je prvním i posledním hřebíčkem do rakve ambiciózního projektu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Audi totiž za e-Tron chtělo opravdu hodně peněz. Oficiální sumu se nám nepodařilo zjistit, ale některé zdroje operují až s milionem eur! V době, kdy rychlejší, praktičtější Teslu Model S P100D s baterkou, která ujede víc, pořídíte i se všemi příplatkovými pentlemi hluboko pod 200 tisíc eur, že by chtělo Audi za svůj elektrický experiment skoro stejné peníze jako za Porsche 918 Spyder? Nevěříme tomu, ale i poloviční suma zní šíleně. Šlo by to možná vysvětlit limitovanou edicí, ale samotní inženýři dodávají, že by klidně e-Tronů vyrobili víc. Tváří v tvář absurdní cenovce je tak možná zázrak, že se jich prodala rovná stovka. Těžko ale doufat, že se někdy v budoucnu coby veteráni dočkají podobného zhodnocení. Tím spíš, že Audi zjevně chystá něco rychlejšího, pokrokovějšího a určitě mnohem levnějšího. Audi R8 e-Tron byl zhmotnělým marketingem, který předběhl svou dobu, a teď je nutné ho rychle zahrabat pod koberec.

Foto: Archiv Garáž.cz

Bude se vám stýskat? Máme pocit, že řada našich čtenářů bude překvapena, že tohle auto vůbec existuje mimo výstavní mola autosalonů. Ale nemusíme plakat, Audi již brzy představí základní R8 s přeplňovaným motorem. Není to elektrika, ale na druhou stranu by mohla mít hodně zajímavou cenovku.

Reklama

Načítám