Hlavní obsah

Dodávky nových vozů se zpožďují! Problémy má i Škodovka

Foto: Shutterstock
6. 9. 2018

Chcete si koupit novou Octavii s konkrétní motorizací a výbavou, třeba dieselovou s manuální převodovkou? Možná si budete muset počkat i déle než půl roku. Kvůli novému systému měření emisí se dodávky řady modelů různých automobilek zpožďují i o několik měsíců a Škodovka není výjimkou.

Článek

Problém se týká většiny výrobců. Kvůli novému systému měření emisí WLTP, který je v Evropské unii povinný od 1. září u všech nově prodávaných aut, se u některých modelů čeká na dodání i déle než půl roku. WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) je nový způsob testování emisí a spotřeby paliva, který probíhá přímo v reálném provozu. Je tak mnohem přesnější, ale i časově náročnější.

Některé modely různých automobilek díky náročnějšímu testování zatím nezískaly povolení k prodeji, a tak zcela nové vozy stojí na odstavných plochách a čekají na homologaci. Otestovat se musí zvlášť všechny varianty modelů a jejich motorizací, některé již homologaci získaly, jiné ne. Tím druhým případem je například i v Česku velmi oblíbená Škoda Octavia 2.0 TDI. Na variantu s manuální převodovkou si podle autorizovaných prodejců počkáte až do jara roku 2019.

A problémy s dodáním dvoulitrové oktávky s manuálem přiznávají i ve Škodovce: „S ohledem na šíři modelového portfolia značky, nutnost testovat a měřit celou modelovou paletu vozů včetně jednotlivých karosářských variant, kombinací motorů a převodovek může docházet k dočasným krátkodobým výkyvům u vybraných modelů.  Některé varianty motoru a převodovky tak skutečně mohou být dočasně nedostupné. To je přesně tento případ,” potvrdil pro Garáž.cz PR manažer společnosti Škoda Auto Vítězslav Pelc.

Foto: Volkswagen

Takhle se nově měří emise - v reálném provozu

Prodejci, s kterými jsme hovořili, nám potvrdili, že s tímto konkrétním typem Octavie nemůžeme počítat dříve než v dubnu, nebo spíše květnu příštího roku. Zákazníci, kteří však již mají inkriminovanou variantu předobjednanou, prý ale dostali od Škodovky nabídku verze s automatickou převodovkou bez příplatku. Ta totiž homologaci má a dodací lhůty jsou u ní standardní v řádech několika týdnů.

Nedostupnost některých variant oblíbených modelů může paradoxně prodloužit i dodací lhůty u již homologovaných motorizací. Zákazníci, kteří nemají k dispozici konkrétní motorizaci, totiž často sáhnou po jiné a automobilka tak nemusí výrobně stíhat pokrýt tuto poptávku.

Na nápravě současné situace pochopitelně v Mladé Boleslavi usilovně pracují: „Očekáváme, že proces homologací se podaří dokončit do konce letošního roku. Snažíme se postupně homologovat modely rovnoměrně napříč modelovou paletou tak, aby zákazníci měli k dispozici co největší spektrum,” vysvětluje Vítězslav Pelc a dodává, že Škodovka v současnosti kromě svých odstavných ploch v rámci areálů závodů Škoda Auto využívá i pět externích ploch v okolí, mezi které patří například i část letiště ve středočeských Milovicích.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama