Hlavní obsah

Devel Sixteen: 1,8 sekundy na stovku a 560 km/h?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na domácím hřišti v Dubaji představila automobilka Devel nejen očekávaný šestnáctiválcový supersport s pěti tisíci koní, ale také teréňák, který by vyčníval i v Batmanově garáži. Uvidíme, jestli to není jen další ze zbohatlických slibotechen.

Článek

Vidíme to poslední dobou čím dál tím častěji, ať už jde o zázračné elektromobily, nebo placky s čtyřciferným počtem koní. Malosériové startupy často představují na autosalonech makety, vybírají tučné zálohy, a pak o několik měsíců či let později končí krachem. Devel je dubajská "automobilka", což mj. znamená, že nějaké ty peníze na rozjezd a stavění má. Na dubajském autosalonu proto představuje placku Devel Sixteen, o níž všichni online petrolheadi vědí, protože... no protože má pod kapotou šestnáctiválec o objemu 12,3 litru se čtyřmi turby a fantaskními pěti tisíci koní. Aneb jak se Arabové podívali na Chiron a vzali kalkulačku, aby si spočítali, co musí pod kapotu narvat, aby to jelo rychleji.

Foto: Archiv Garáž.cz

Finální specifikace o zrychlení a maximálce zní trochu jako vycucané z prstu, ale je jasné, že se tu bude útočit na rekord v maximální rychlosti. To je totiž jediný způsob, jak se může Devel vpašovat mezi hypercar smetánku. Možná i kvůli představení nové Tesly teď zástupci Devel slibují akceleraci z nuly na sto za 1,8 sekundy a maximální rychlost 560 km/h! Jenže je tu háček - šestnáctiválcový Devel, mimochodem s cenovkou 2,2 milionu dolarů a termínem dodání někdy v roce 2022, je určen pouze pro okruhové radovánky.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ano, na silnici s touhle kreací nesmíte, což trochu otupuje onu případnou maximálku, protože o tu na závodní trati zas tak moc nejde. Devel ovšem bude nabízet i silniční varianty, bohužel už bez onoho brutálního motoru. Silniční Devel bude mít "jen" 2000 koní s osmiválce se dvěma turby a bude stát 1,6 milionu dolarů. Komu by to nestačilo, ten si může za příplatek 270 tisíc dolarů pořídit verzi s 3000 koní. Ano, tyhle foukané velké motory s tisíci koní umí tuneři od Kansasu po Ukrajinu. Teď k těmto výspám experimentálních hračičků můžeme přidat i Dubaj.

Foto: Archiv Garáž.cz

Bez šestnáctiválce zkrátka není Devel zas tak zajímavý, a pokud vás s ním nepustí na silnici, pravděpodobně nebude zájem tak veliký, jak firma očekává. Doma ji určitě řada miliardářů podpoří a možná jí dokonce umožní rozjezd, ale na respekt na mezinárodním poli je potřeba víc. Možná i proto se v Dubaji objevil i koncept Devel Sixty, který vypadá jako kříženec běžného offroadu a vojenského BMP. Jistě, jde o plastovou maketu, ze které není vidět na silnici, a která je použitelná snad jen v dunách nebo ve válečné zóně. A Devel ji pravděpodobně nikdy nepostaví. Ale nebudeme vám lhát, malí kluci v nás se z ní tetelí blahem.

Reklama

Načítám