Hlavní obsah

Další dvě nové Corvette Stingray: roadster a závoďák

Foto: Chevrolet
4. 10. 2019

Rodina Corvette se rozšiřuje hned o dva nové přírůstky naráz. Ten první uvítají pohodáři, kteří kromě rychlé jízdy milují i nebe nad hlavou a vítr ve vlasech, ten druhý zase udělá radost skutečným okruhovým závodníkům. Dámy a pánové, přivítejte Corvette Roadster a Corvette C8.R!

Článek

Osmá generace Corvette, hrdě znovu nesoucí legendární označení Stingray, i několik měsíců od svého odhalení vzbuzuje u fanoušků silné emoce – některým chybí klasická koncepce s motorem vpředu, většina však přesun motoru doprostřed vítá, protože se Corvette Stingray stala opravdovým supersportem, ne jen „chudým příbuzným z Ameriky“.

To ostatně potvrzuje i nová verze Roadster – koncepce její skládací střechy jako by z předního světlometu vypadla současnému Ferrari F8 Spider nebo McLarenu 720S. Je totiž také plechová, nikoliv látková, a po jejím složení (za pouhých 16 sekund a lze to provést v rychlosti pod 50 km/h) zůstanou za hlavou řidiče a spolujezdce dva pevné hrby, které pomáhají aerodynamice a také chrání posádku v případě převrácení.

Chevrolet neuvedl, o kolik je roadster kvůli mechanismu střechy těžší než kupé, ale dynamiku 500koňové Corvette to určitě nijak zásadně neovlivní. Za roadster se bude připlácet v přepočtu 175 tisíc korun, což dohromady znamená základní cenu kolem 1,6 milionu korun – sice to není málo, ale konkurence stojí ještě o něco víc. První dodávky začnou na jaře 2020. Bohužel oficiálně jen v USA…

Jedním z důvodů pro stěhování motoru doprostřed byl i lepší základ pro závodní verzi C8.R (stejně k tomu přistoupil Ford v případě nové generace supersportu GT). Lepší vyvážení, lepší aerodynamika, lepší obratnost… to vše udělá z Corvette na závodních tratích konkurenceschopnější auto. A ambice rozhodně nemá nízké – jednoznačným cílem je vyhrát třídu GTE na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans! A samozřejmě spoustu dalších vytrvalostních závodů k tomu…

Týmy „silniční“ i „závodních“ vývojářů spolu při návrhu nové Corvette úzce spolupracovaly, přesto je závodní verze v mnohém odlišná – jde o to, aby vyhověla závodním regulím a fungovala na trati ještě lépe. Popis rozdílů by jistě vydal na knihu, ale ty hlavní v podobě závodního bodykitu (splitter, difuzor, spojlery a křidélka, závodní pneumatiky) vidíte již na první pohled.

Co nevidíte, je odlišný motor – místo sériového 6,2 V8 je tu závodní 5,5 V8 s plochou klikou (oba motory jsou atmosféricky plněné), který lépe odpovídá požadavkům ostrého závodního zatížení. C8.R tak zní ještě surověji a agresivněji než silniční verze, dokonce snad ještě lépe než předchozí C7.R, která patřila k tomu nejhlučnějším závodnímu nářadí vůbec. Z jejího zvuku se ježí chlupy na celém těle, jen si to poslechněte sami!

Roadster a závodní C8.R tak fanouškům Corvette udělají určitě radost, ale tím to rozhodně nekončí. Už teď se šeptá o výkonnějších verzích – o okruhově zaměřené verzi Gran Sport s atmosférickým V8 a přeplňované Z06 s výkonem přes 750 koní! My se na ně už moc těšíme… a evropská supersportovní špička se nejspíš začíná třást strachy, že jí Američané dají konečně pořádně zabrat.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama