Hlavní obsah

Dacia oficiálně vyvrátila možnost větších SUV

Foto: Duster

Dacia Duster

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rumunská značka Dacia si oproti všem původním předpokladům vydobyla velmi pevné místo i na trzích, kde by to jen málokdo čekal. U nás, ale i v některých západních zemích, je coby levná značka Renaultu velmi oblíbená. Jenže nabídne do budoucna něco víc, než co má v portfoliu nyní?

Článek

Dacia, která je mimochodem nejvýdělečnější a nejvíce exportující společností v celém Rumunsku, razí svou „nízkonákladovou“ filozofii. Auta jsou levná, na dnešní poměry relativně jednoduchá a v drtivé většině případů recyklují starou techniku a technologie převzaté od mateřského Renaultu.

Momentálně největším a nejdražším modelem je SUV Duster představený nedávno ve druhé generaci. Jenže jakkoliv se jedná o nejdražší model v rámci Dacie, jde při ceně 259 900 korun za základní provedení také o nejlevnější SUV dostupné na našem trhu. Do nízkonákladové filozofie zapadá Duster dokonale, ovšem poslední dobou se začaly množit zvěsti, že by se Dacia vydala po cenově-společenském žebříčku směrem vzhůru.

Konkrétně se hovořilo o možnosti většího SUV, nebo alespoň o přifouklém Dusteru na prodloužené platformě, který by měl být schopen pojmout až sedm cestujících naráz. A ze všech těchto zvěstí se nakonec potvrzuje – virbl prosím – vůbec nic.

Foto: Duster

I ve druhé generaci si Duster zachovává spíše strohý a jednoduchý interiér

V rozhovoru pro magazín Autocar řekla šéfka britského zastoupení Dacie Louise O’Sullivan, že jakýkoliv větší a tím pádem i dražší model by nezapadal do cílení rumunské automobilky. Má být v první řadě levná a zákazníci jsou na ni takhle zvyklí. Když už chce někdo investovat do nového auta více peněz, rozhodně si nechce kupovat dacii a porozhlédne se spíše po jiných značkách. A vzhledem k tomu, že ani SUV od Renaultu nepatří mezi nejdražší, mohlo by nakonec dojít na situaci, kdy by Dacia Renaultu „užírala“, místo aby jej doplňovala.

Dacia se zkrátka drží svého kopyta a jakékoliv inovace provádí hodně poskromnu, vždy v rámci zachování cenové politiky. Koneckonců když vyjel na svět druhý Duster, byla část lidí zklamaná kvůli zachování staré platformy z předešlého modelu. Jenže tímhle způsobem značka zkrátka funguje, a jestli máme v dohledné době čekat nějaké novinky, bude se možná jednat o drobnost typu infotainmentu s navigací nebo něco podobného.

Reklama

Související témata:
Načítám