Hlavní obsah

Citroën Typ H se vrací, i když jen jako karosářský kit

Foto: Carrosserie Caselani

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Úžasnou dodávku z vlnitého plechu prostě nejde nemilovat, ale jezdit s ní dnes je přeci jen očistec. Její styl si ale můžete koupit a naroubovat ho na moderní dodávku, se kterou můžete pohodlně drandit každý den. Geniální!

Článek

Klasická dodávka Citroën Typ H je jedním z nejdůležitějších aut v historii značky a v domovské Francii stejnou legendou jako ikonická kachna 2CV – jeho bachratá karoserie z vlnitého plechu (inspirovaná třímotorovým dopravním letounem Junkers Ju-52) s protisměrně otevíranými dveřmi byla nepřehlédnutelná a jeho transportní schopnosti zcela neocenitelné. Proto se udržel ve výrobě dlouhých 34 let (1947-81) a prodalo se ho skoro půl milionu kusů. Dodnes se kolem něj sbíhají lidé, ať už se objeví kdekoliv.

Foto: Citroën

Vypadá roztomile, byl velmi dostupný a také neuvěřitelně praktický – tahle dodávka se Citroënu prostě nehorázně povedla

A právě proto se nyní vrací jako karosářský kit na moderní dodávky Citroën. První verze tohoto kitu se představila již před třemi roky na oslavu 70. výročí legendární dodávky a byla určena pro velký Citroën Jumper.

Projekt k sobě přitáhl spoustu pozornosti a omezená série 70 kusů kitu se rychle vyprodala, což jeho tvůrce, karosáře Fabrizia Caselaniho a designéra Davida Obendorfera, inspirovalo, aby svůj kit adaptovali také pro menší dodávku Citroën Jumpy a její MPV variantu Space Tourer.

V nabídce je hned v několika verzích podle délky rozvoru a řešení kabiny (dodávka, dodávka crew cab, čistě osobní, a dokonce i obytná verze), kit se dá bez dalších modifikací přímo na místo továrních karosářských panelů – byl totiž navržen přímo ve spolupráci s inženýry z Citroënu a je velmi kvalitně vyroben. A celek vypadá prostě kouzelně, klasické prvky působí na menší karoserii ještě roztomileji.

Fabrizio Caselani ještě neoznámil, zda bude produkce kitu nazvaného Typ HG nějak limitována, ale jisté už je, že nevyjde právě lacino – panely karoserie včetně lakování a instalace stojí zhruba 400 tisíc korun… což je ale pořád zhruba polovina částky, za kterou byste pořídili originální Typ H. Takže to vlastně není vůbec špatný obchod…

Reklama

Načítám