Hlavní obsah

Chybí vám M5 Touring? Německý úpravce má řešení

Foto: Carbonfiber Dynamics

Netřeba ztrácet hlavu, ještě pořád si můžete koupit zánovní M5 Touring

12. 12. 2018

Drtivě rychlý a do určité míry nenápadný sedan. Řeč je o BMW M5, jehož atmosférická V10 má, tedy měla výkon… A kdysi měla taky verzi kombi, takřečený Touring – to bylo ještě u generace, kterou u bavoráků interně označovali jako E60. Po ní vstoupila do hry generace F10, zatímco dnes už omračuje generace ještě o stupeň vyšší s označením G30. Ale čert vem ty bavorácké extravagance s interními šuplíky, protože naléhavější je jiná otázka: Jak to, že dnes nemáme M5 kombi?! Jen klid, němečtí úpravci Carbonfiber Dynamics to nehodlají nechat jen tak: „Když BMW dělá M5 jenom v sedanu, tak my to poženem o štok!“ A jak nejspíš řekli, tak i udělali.

Článek

Zdá se, že i v dnešních dobách politické korektnosti se stále najde spousta lidí, kteří umí říct „Ne!“, i když by to znamenalo říct to samotnému BMW. Prý by o M5 Touring nebyl zájem. Německý úpravce Carbonfiber Dynamics s tím ale kategoricky nesouhlasí.

Ale jelikož by byla pořádná „piplačka“ vzít standardní M5 a pokusit se ji natáhnout, vzali 550i Touring minulé generace a z ní udělali svoji vlastní M5 Touring. V podstatě se dá říct, že 550i šla „pod kudlu“, a její vnitřnosti byly kompletně nahrazeny těmi z M5 F10. Což znamená motor, převodovka, nápravy, podvozek, diferenciál… a tak dále. Takže to, na co se díváte, v podstatě do určité míry je M5 F11, čili Touring. Jen kvůli tomu musela jedna F10 darovat orgány.

A jako každá multiorgánová transplantace, i tohle byl běh na dlouhou trať. Úpravce uvádí, že trvalo nějakých 8 měsíců, než proběhl zákrok jako takový. Jenže ani to nestačilo. Pak to chtělo přeprogramovat všechny řídicí jednotky, aby všechno „hrálo“ dohromady a auto se dalo nastartovat. Následně už mohlo konečně dojít na drobnosti jako jsou větší brzdy, podvozek od KW typu K3 plus kosmetické záležitosti jako aeropaket, spoilery a třeba prahy. Přičemž drtivá většina z nich vychází z dárcovské M5 sedan.

Jo, a mimochodem, ty výkonnější brzdy a podvozek KW taky mají své opodstatnění. Téhle „M5 Touring“ totiž pod kapotou dříme 900 koní. Vždycky bylo něco tak nějak nemravně skvělého na rychlých kombících. Jsou to takoví ti zabijáci supersportů běžného života – jako Audi RS6 a Mercedes-AMG E63. Jenže od BMW jsme na něco podobného dosud čekali, vlastně už od poslední M5 Touring, kterou byla E61 s atmosférickou V10. Až doteď.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama