Hlavní obsah

Chcete nového starého Hummera? Není to žádný problém!

Foto: Archiv Garáž.cz
10. 5. 2017

A nemluvíme tady o žádném čínském šidítku, které napodobuje americký vzor. Tohle je čtvrt století starý originál, vyvážený do zemí, které se o životní prostředí zjevně starají jen tak naoko.

Článek

Tahle ne-úplně-novinka se jmenuje Humvee C-Series a vychází z úplně první a vůbec nejlepší generace Hummerů. Záleží samozřejmě na úhlu vašeho pohledu, ale důležité je, že pokud chcete regulérní vojenské vozítko a je vám úplně jedno, co si o vás a případně i o velikosti vašeho přirození myslí bezprostřední okolí, znovu máte možnost si splnit svůj sen. Poděkujete partě nadšenců, kterou vede Bob Lutz, bývalý šéf General Motors, který si od automobilky vypůjčil licenci a hodlá prodávat staronové Hummery komukoliv, kdo našetří dost peněz. Výjimkou je paradoxně USA, kde už emisní normy a další zákony nedovolí prodej auta, které technicky vzato spadá do kategorie youngtimerů. V Asii, Africe a koneckonců i v Evropě se ale omlazený Hummer prodávat může. Alespoň zatím.

Marketing se soustředí hlavně na Čínu, kde se momentálně Humvee C-Series vystavuje na jednom z menších autosalonů. Tamní zákazníci milují velká americká auta a Hummer je pro ně stále známým symbolem. Stačí pak přidat trochu lepších materiálů v interiéru a napálit cenovku trochu výš, než byste čekali, a může se vesele prodávat. Pro nás je interiére kombinací tuningového nevkusu a původních vojenských řešení, což je navzájem až roztomile nekompatibilní. Na druhou stranu člověk, který si v roce 2017 bude chtít pořídit Hummera, asi nebude mít úplně vytříbený vkus, takže ho podobný nesoulad rozhodně nezastaví. Stejně jako nabízené šestiapůllitrové osmiválce s výkonem kolem 200 koní. Naštěstí se k nim přidává i podstatně modernější jednotka o podobném objemu a výkonu přes 400 koní. Těžko si představit, že by někdo sáhnul po těch pomalejších, rozežranějších (ačkoliv konstrukčně nesmrtelných) motorech.

Foto: Archiv Garáž.cz

Humvee C-Series dokazuje, že na každé zboží se najde kupec. Při ceně kolem šedesáti tisíc dolarů bychom si ale dokázali představit celou řadu jiných aut, které působí podobně brutálním dojmem a zvládnou drtivou většinu českých okresek. A dokonce s nimi lze s přimhouřením oka zaparkovat i v jednom parkovacím místě. Hummer je pro blázny, ale to nás na něm vlastně baví. I blázni by totiž měli mít možnost si koupit přesně to, co chtějí.

Reklama