Hlavní obsah

Chcete 350 km/h v kombi? Pak chcete Mercedes od Posaidonu

Foto: Posaidon GmbH & Co.

Neuvěřitelné – opravdu můžete mít v pohodlném luxusním kombi výkony, které se nebezpečně blíží Bugatti Veyronu. Tomu se říká pokrok!

12. 6. 2021

Na vyšší výkon se vždy snadno zvyká, to je jasná věc – a německá, právě se rozvíjející tuningová firma Posaidon moc dobře ví, že ani takový majitel Mercedesu-AMG E63 nepohrdne vyšším výkonem, byť už v základu dává jeho 4,0l V8 twin-turbo více než 600 koní. A přestože jde o hodnoty, kterými ještě před 15 lety disponovaly jen ty nejexkluzivnější supersporty, v Posadionu věří, že více znamená lepší, tečka.

Článek

940 koní v praktickém, pohodlném a komfortním kombi si dokáže jen málokdo z nás představit – možná i proto spatřil německý úpravce Posaidon v této vizi obchodní příležitost, neboť jak víme, univerzální auto, které by bylo i praktické a pohodlné a zároveň drtivě rychlé a efektivní prostě neexistuje, ne? Ne?

Foto: Posaidon GmbH & Co.

Automobilový průmysl se opravdu dostal do fáze, kdy je možné mít výkony vrcholného supersportu v praktickém a komfortním balení

Úpravce se sídlem v německém Mülheim-Kärlichu, což je zhruba 150 km za Frankfurtem, si myslí, že to je možné, a k tomuto experimentu si zvolil právě zbrusu nový Mercedes-AMG E63 S s 4,0l osmiválcem twin-turbo, který v AMG montují třeba i do supersportu AMG-GT a jeho dalších derivátů. Ovšem pokud je to na vás příliš, lze si v Posaidonu pořídit umírněnou verzi s „pouhými“ 830 koni a 1 100 Newtonmetry. I přesto se však „éčkové“ kombi rozburácí na stovku za 3,2 sekundy a může pokračovat až na omračujících 350 km/h.

V moderních přeplňovaných osmiválcích se skrývá mnoho potenciálu, i tak ale takových hodnot nelze dosáhnout jen „poladěním“ řídicí jednotky. Došlo tedy na sportovní vzduchový filtr, zakázkové výfukové svody, sportovní katalyzátory a úpravami prošla i turbodmychadla. Závěrem v Posaidonu přece jen skutečně „poladili“ software jak motoru, tak i převodovky, aby z nových dílů pohonné ústrojí umělo vytěžit co nejvíce.

Pokud by pro vás „standardní“ kit s názvem RS 830 byl málo, dalším stupněm je potom RS 830+. Tam výkon stoupne na 880 koňských sil a točivý moment tu je rovných 1 200 Nm. Sprint na stokilometrovou rychlost se sice zkrátí jen o jednu desetinu na 3,1, ale hlavní rozdíl bude znát potom ve vyšších rychlostech. Úpravy jsou stejné jako u předchozí fáze, s tím rozdílem, že RS 830+ nemá „jen“ upravená turbodmychadla, ale jsou tu kompletně nová.

Ovšem tou nejžádanější variantou asi přece jen bude ta nejsilnější s výkonem děsivých 940 koní – zrychlení na stovku je pak pod tři sekundy a maximální rychlost v Posaidonu pro jistotu nezveřejnili. K výše zmíněným úpravám tu přibude ještě nová hlava válců a zbrusu nové těsnění. Navíc k tomu úpravce nainstaloval ještě systém vstřikování vody a metanolu, což už zavání trochu černou magií.

Je neuvěřitelné, co dnešní technologie umožňují. Vždyť 940 koní je výkon nebezpečně se blížící ikonickému hyperautu Bugatti Veyron – a dnes je možné mít takovou sílu i v (ne)normálním kombi. Neuvěřitelné… Posaidon zároveň vzkazuje, že pro ty, kteří se bojí na svém E63 S dělat jakékoliv mechanické změny, si lze výkon zvýšit jednoduchým kitem „PowerBox“ na 707 koní a kulatých 1 000 Nm čistě softwarovou cestou.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: