Hlavní obsah

Český trh v lednu: Škodovka nakopla českou elektromobilitu

Foto: Škoda Auto

Škoda Superb iV stojí podle očekávání za masivním nárůstem prodejů plug-in hybridů. Stejný vliv mělo Citigo-e iV na trh elektromobilů

Lednové registrace – tedy statistiky prvního měsíce roku 2020 v ČR – by nebyly ničím výjimečné, nebýt jednoho zásadního zvratu. Naprosto pozoruhodně totiž vzrostly registrace elektromobilů a plug- in hybridů. Pokud by trend pokračoval, překročí letošní registrace elektrifikovaných vozů loňský rok několikanásobně. A při bližším nahlédnutí do statistik je naprosto jasné, která značka za tím stojí.

Článek

Celkově se nových osobních aut v lednu registrovalo 19 132, což znamená oproti loňsku zanedbatelný pokles o 0,76 % (146 vozů). Jako již tradičně vévodila Škoda s 8 283 registrovanými vozy, za ní byl Volkswagen (1 754 aut), Hyundai (1 676 aut) a moc hezký start má také Kia se 781 vozy. V první desítce pak pokračuje Toyota, Mercedes-Benz, BMW, Peugeot, Renault a Dacia.

Spíš než prodeje osobáků jako takových jsou zajímavé hlavně zmíněné prodeje elektrifikovaných vozů – konkrétně elektromobilů a plug-in hybridů. Čistě elektrických aut se v lednu registrovalo 384 kusů (za celý rok 2019 to bylo 756 kusů), plug-in hybridů pak 235 kusů (za celý předešlý rok to bylo 466 aut).

Za neuvěřitelným nárůstem však nestojí rapidní nárůst popularity, ale tuzemská Škody, která na přelomu roku začala dodávat prvním zákazníkům jednak elektromobil Citigo-e iV, jednak plug-in hybrid Superb iV. Z celkového počtu 384 registrovaných elektromobilů bylo od Škody 254 a z 235 plug-in hybridů bylo Škodovek 174. Na druhou stranu velmi slušný start roku v elektromobilech měl taky Hyundai – čistě elektrických vozů korejské značky se v lednu registrovalo 77.

Foto: Hyundai

Hyundai Kona zaznamenal v elektrické verzi solidní prodeje

Co se týče trhu motocyklů, celkově bylo v této kategorii zaznamenáno 708 registrací, tedy nárůst o 24,65 % oproti loňskému lednu. Vzhledem k tomu, že jde o zimní leden, však není překvapivé, že se z velké části případů vlastně nejedná o motocykly, nýbrž o čtyřkolky, které spadají ve statistice do stejné kategorie. Na vrcholu tedy nebyla Honda, která tabulkám běžně vévodí hlavně díky skútrům, ale čtyřkolky CF Moto. Honda se umístila druhá před KTM a dalším výrobcem čtyřkolek Linhai.

Reklama

Související témata:
Načítám