Článek
Že je Francie až příliš sociální stát musí být každému po prostudování tamních zákonů brzy jasné. Často na to však doplácejí cizinci, někdy i cíleně, jako v tomto případě. Od července je totiž v zemi galského kohouta dané, že cizí dopravci musejí svým zaměstnavatelům projíždějícím Francií platit alespoň minimální francouzskou mzdu. To samozřejmě nekoresponduje se stavem ekonomiky v jiných zemích a obecně si myslíme, že je to hloupost.
Nyní na to však doplatil český řidič z Uherského Hradiště. Toho zastavila policie a on měl vše v naprostém pořádku. Jen mu zaměstnavatel dle Francouzů platí málo. Četníci šli najisto, chtěli po řidiči potvrzení ve francouzštině. Logicky bychom očekávali, že policisté dají řidiči nějaké peníze, ať na tom není tak špatně, místo toho však udělili pokutu 135 eur, tedy v přepočtu asi 3650 Kč. Uvažovali však Francouzi, zda to nebohému řidiči vůbec zaměstnavatel proplatí? Naštěstí firma ČSAD Uherské Hradiště, pro kterou řidič jezdí, se ke všemu postavila správně a pokutu uhradila, byť s ní nesouhlasila. Objevily se rovněž politické subjekty, kupříkladu europoslanec Petr Mach, které se zavázaly pokutu řidičovi proplatit z "fondu proti státní šikaně a nespravedlivým pokutám".
Podobná nařízení se ovšem chystají i v jiných zemích Evropy, a to z jednoho prostého důvodu - chtějí si chránit svůj trh před levnými dopravci ze zahraničí. O podobném zákonu se nyní jedná třeba v Německu, kde jezdí asi největší množství českých dopravců, pro které by to mohlo být často likvidační. Logickým vyústěním nyní je, že mnozí dopravci uvažují o tom, že do Francie přestanou jezdit.