Hlavní obsah

„Česká“ elektromotorka a Pandur II – Týden v Garáži

Foto: Lukáš Volšický
23. 10. 2021

I v uplynulém týdnu se musel automobilový průmysl vypořádávat s nedostatkem čipů a česká automobilka Škoda Auto kvůli tomu zastavila výrobu nových aut na většině výrobních linek, aby mohla dokončit rozpracované vozy. Nejnovější zprávy také uvádějí, že v Česku dochází tolik potřebné AdBlue, ale jaká je skutečnost? To a spoustu dalšího se dočtete v našem pravidelném shrnutí.

Článek

Svět se mění a motorky s ním. Po nepříliš úspěšném znovuzrození legendárního skútru Čezeta v Česku žijící Brit jménem Neil odstartoval zcela nový projekt ve snaze zaujmout nadšence do nejmodernějších technologií. V dnešních dnech tak usilovně pracuje na česko-britsko-čínské elektromotorce Devs Alien, kterou nám půjčil ještě ve fázi dokončování vývoje, abychom ji posoudili a přinesli vám naše vlastní dojmy.

Jestliže však upřednostňujete bohatou tradici a nejnovější technologie rádi necháváte jiným, z nejnovějších testů jednostopých strojů vás jistě osloví elegantní výroční Vespa 300 GTS, oslavující 75. narozeniny nejslavnějšího skútru na světě. Největšímu zájmu z testů vozidel na dvou stopách se v uplynulém týdnu těšil povedený kombík Suzuki Swace, dostupnější sourozenec hybridní Toyoty Corolla.

Foto: Tatra Defence Vehicle

O bojových vozidlech pěchoty Pandur II české armády často slyšíme, ale co vlastně umí?

Automobilový průmysl se bohužel i nadále potýká s nedostatkem čipů, kvůli čemuž byla automobilka Škoda Auto nucena výrazně omezit výrobu nových vozů a namísto toho se zaměřuje na dokončení přibližně 10 000 rozdělaných. Českem se také v posledních dnech šíří informace o docházejícím AdBlue, a proto jsme se rozhodli zjistit, jestli opravdu jsou důvody k panice a zda hrozí nedostatek.

Současná situace s výrobou nových aut pak pochopitelně znamená, že ceny ojetých vozů letí vzhůru a při nákupu „nového“ auta prodejci vydělají. Dobrá koupě se hledá stále hůř. Pokud se v těchto dnech navíc rozhodujete pro koupi nového vozu, zvažte, jaké funkce v něm potřebujete. Nejnovější studie totiž ukázala, že řada moderních funkcí v dnešních autech je vlastně k ničemu.

Foto: Bugatti

Kolik stojí čtyřletý servis nejmodernějšího Bugatti? To odhalil fanoušek značky z Malajsie

Věřte nebo ne, ale s vlastnictvím a provozováním aut to nemají jednoduché ani miliardáři – fanoušek Bugatti z Malajsie se spojil s místním prodejcem Bugatti a zveřejnil, na jaké peníze vychází čtyřletý servis exkluzivního hypersportu Bugatti Chiron Pur Sport za více než 80 milionů korun.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata:
Týden v Garáži