Hlavní obsah

Cayman GT4 od Manthey – Závodní technologie v silničním autě

Foto: Manthey Racing

Bude skvěle vypadat někde v boxech na závodním okruhu, ale i na silnici. Doma je ale na Nordschleife!

24. 3. 2021

Ještě před pár lety znali závodní tým Manthey Racing jen pravidelní návštěvníci Nordschleife. Teď se všichni třesou, s čím zase tihle šikovní Němci přijdou. Tady máte jejich poslední veledílo – Porsche 718 Cayman GT4 MR.

Článek

Ve zkratce pro ty, kteří Manthey Racing neznají. Olaf Manthey je německý automobilový závodník, který vyhrál dva závody DTM, osmadvacet závodů VLN a svůj život zasvětil nejen řízení, ale i vývoji a zdokonalování aut. Jeho firma Manthey Racing sídlí deset kilometrů od Nürburgringu a jeho úpravy civilních aut, které v sobě kombinují rychlost na závodním okruhu, ale i v civilním světě, už dávno zajímají víc než jen pár nadšenců. Zájem jeví třeba i samotné automobilky. Jestli budete mít někdy příležitost vyzkoušet si auto s jejich setupem, pak neváhejte. Je to boží. Jen musíte vědět, co máte dělat, protože MR se soustředí na rychlost a ovladatelnost, takže jejich auta umí pokousat.

A kousnout bude umět nepochybně i tenhle skvostný Cayman GT4, který je už z výroby považován za jedno z nejvíc řidičských aut posledních let. I ta GT4 v barvách Apple, která jezdí v ČR, od nich má pár úprav, aby fungovala ještě o trochu lépe. Jenže GT4 MR je o více věcech než jen o nastavení. Pořád jde o auto, co má značky a můžete s ním na silnici, ale na okruhu bude víc než přesvědčivé.

Cílem bylo, aby byl Cayman GT4 ještě rychlejší, ale bez toho, aby se ladil jeho motor. Vůz má tedy dál čtyřlitrový atmosférický šestiválec s výkonem 420 koní a točivým momentem 420 Nm, který točí 8 000 otáček a změny se týkají hlavně aerodynamiky a podvozku. Stovka za 4,4 s zůstává, maximální rychlost 304 km/h je spíš o aktuálních podmínkách než o tom, že byste takhle jezdili denně, ale není pochyb, že na okruhu bude rychlejší.

Co se samotných úprav týče, tak vše začíná sadou kovaných ráfků od BBS, výměnou brzdových destiček a namontováním pancéřového brzdového potrubí. Nový je i podvozek, který auto poslal výrazně níž k zemi, a klíčem k rychlosti je speciální nastavení geometrie. Drobné změny na aerodynamice jsou spíš funkční než křiklavé, jde o řešení používané v motorsportu – všimněte si třeba ukotvení zadního spoileru.

Další úpravy pak směřovaly k tomu, aby byl Cayman GT4 odolnější pro okruhové ježdění, zkrátka aby to bylo pořádné nářadí a ne záležitost pro hejsky. Součástí jsou mimo jiné třeba pevnější mřížky všech chladících otvorů a přívodů vzduchu, aby se předešlo nákladným škodám.

„Porsche moc dobře ví, co dělá, ale musí vyjít vstříc i těm zákazníkům, kteří chtějí i tato auta provozovat denně, ve městě, nebo třeba neumí zas až tak dobře řídit,“ říká Olaf Manthey. „My to pak uděláme tak, že se soustředíme na dřeň, na samou podstatu.“

Nu, řeknu vám to asi takhle… Jestli Cayman MR pojede stejně dobře, jako vypadá (a není důvod o tom pochybovat), tak se mu na okruhu kliďte z cesty!

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: