Hlavní obsah

Cadillac XT4 přichází na trh v ČR

Foto: United Cars

Cadillac XT4

Pozvání na tiskové konference nám přijde do e-mailových schránek spousta, ale jen málo z nich nese hlavičku americké automobilky. Jedním z takových případů je Cadillac, který na našem trhu oficiálně startuje prodej kompaktního SUV XT4. To by nebylo samo o sobě až takovou událostí, neboť evropské verze Cadillaců se u nás prodávají již léta, ale XT4 přiváží také zcela nový dieselový motor, který u GM vyvinuli přímo pro Evropu.

Článek

Přestože Cadillac nemá přímého importéra pro ČR, aktivity Cadillacu (a GM celkově) v Evropě zastřešuje společnost Cadillac Europe, sídlící ve Švýcarsku. Jejím přímým distributorem pro ČR je potom společnost United Cars a právě u nich jsme se byli na novou XT4 podívat.

XT4 je kompaktní SUV – byť kompaktní v americkém pojetí, takže pořád dost velké. Délka auta činí 4,6 metru, v interiéru se vcelku pohodlně svezou čtyři dospěláci a kufr má důstojných 637 litrů objemu. Cenou, o které si řekneme za chvíli, se XT4 řadí kousek pod německou „velkou trojku“ zavedených prémiových značek.

Foto: United Cars

Mohutná stavba dává už na první pohled najevo, že nepatří žádné ze zavedených značek, které běžně potkáte na silnici

A právě pod prémiové Němce se řadí třeba i zpracování interiéru. Interiéry amerických aut se nikdy neřadily na špici co do zpracování vnitřních prostorů, ale v tomhle ohledu je vidět, že Cadillac své rostoucí ambice v Evropě myslí vážně. Všechny materiály jsou solidní, příjemné na dotek a zpracování celkově má slušnou úroveň. Sedadla jsou pohodlná, a přestože zde převládá evropský standard, pořád je tu znát ta typicky americká velkorysost a zaměření na delší cesty.

Všude je dost odkládacích prostor, držáků na pití a pochopitelně nechybí všechny technologické serepetičky. Je tu velký dotykový infotainment s navigací, barevný head-up displej, bezdrátové dobíjení, audiosystém Bose a další vychytávky.

Foto: United Cars

Interiér je prostorný a komfortní i na delší cesty

Cadillac byl zkrátka vždy dobře vybavené auto, nicméně tím nejpodstatnějším bodem XT4 při evropských námluvách je zmiňovaný nový motor. Turbo diesel o objemu dvou litrů má čtyři válce, splňuje normu Euro 6d a zejména kvůli ní ho General Motors vyvinul specificky pro Evropu. Parametry odpovídají běžným standardům. Výkon činí 174 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 381 Nm a motor je spojen s devítistupňovým automatem. K mání je jak pohon předních kol, tak i přiřaditelná čtyřkolka.

Foto: Dominik Valášek

Rámy dveří zdobí samolepky, hlásící se hrdě k americké výrobě

Tím se dostávám k nabídce na našem trhu. Z počátku výroby se do Česka dostanou zahajovací Launch Edice a to buď ve standardní verzi, případně ještě v lépe vybavené verzi Launch Edice Sport, doplněné o adaptivní podvozek a možnost pohonu všech kol.

První cena je nastavena na 1 125 000 včetně DPH, a to za auto, které již disponuje velkou spoustou standardní výbavy – vedle zmíněných technologických hraček dostanete třeba vyhřívaná všechna sedadla v kůži, osmnáctipalcová hliníková kola nebo parkovací asistent s kamerami kolem celého auta. Vyšší verze Launch Edice Sport se čtyřkolkou pak vychází na 1 290 200 korun.

Čeští zákazníci mohou svoje Cadillacy objednávat již nyní, dodávky prvních aut pak dorazí v červnu 2020.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama