Hlavní obsah

Cadillac Escala je předzvěstí nové vlajkové lodi

Foto: Archiv Garáž.cz

Na Pebble Beach se samozřejmě musí blýsknout i některá z domácích automobilek a trumfové eso si letos vytáhnul Cadillac, který přivezl o Kalifornie nádherný luxusní koncept Escala. Má se Audi A8 bát?

Článek

A proč jsme vlastně zmínili Audi A8 a ne rovnou eSkového Mercedesa? Protože tak obrovské ambice jednak u Cadillacu ještě nemají a jednak jejich zákazníci přesedají především do luxusních audin, ať už jde o A8 nebo jeho metrosexuálního bratrance A7.Cadillac v posledních letech evropskou konkurenci mocnými tempy dohání. ATS i CTS jsou v současných generacích hodně povedené, profitují ze skvělých motorů a ještě lepších podvozků a jejich Včkové verze nás vyloženě baví, ostatně Kuba vystupoval z CTS-V nekriticky nadšený. I přes nástup velkého Cadillacu CT6 nám ovšem automobilka slíbila ještě větší a luxusnější vlajkovou loď. A její příchod by měl naznačovat právě koncept Cadillac Escala. S Escalade nemá nic společného, ale možná je v tomhle matení pojmů úmysl, protože se značka snaží od Escalade odlákat zákazníky směrem k luxusním sedanům. Osobně si myslíme, že Cadillac musí přijít s moderním a paradním velkým SUV, aby se finančně odpíchnul směrem k růžovým zítřkům, ale luxusní limuzíny vlastně nejsou špatným začátkem.

Foto: Archiv Garáž.cz

Escala přichází s novým designovým jazykem, který sice respektuje některé dlouhodobější trademarky, ale přední maska je podezřele málo chromovaná a tvar světel i masky chladiče je oproti stávajícím řadám úplně nový. Velká revoluce také proběhla v interiéru, ale v obou případech najdeme řadu prvků, které se do série samozřejmě nedostanou (např. zrcátka), ale jinak bychom si tenhle koráb, o patnáct centimetrů delší než CT6, dokázali představit jak na silnicích, tak v garáži. Má totiž pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 litru, který pohání zadní kola. A to je recept, který se neomrzí.

Foto: Archiv Garáž.cz

Doufáme, že si tohohle auta zákazníci všimnou a projede pofrčí nahoru. Cadillac je totiž jednou nohou v minulosti a tou druhou odvážně nakračuje. A v dnešní překotné době se nám tohle sezení na dvou židlích hodně líbí - dostaneme totiž od auta nové nápady, ale také archaismy jako velký motor a pohon pouze jedné nápravy. A taková stará škola se nám samozřejmě zamlouvá. 

Reklama

Načítám