Hlavní obsah

Budoucnost DS: Navážou Francouzi na úspěch legendární 19?

Foto: DS Automobiles

Rozhovor s Béatrice Foucher, ředitelkou značky DS Automobiles, odhalí budoucnost francouzské avantgardy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzská automobilová avantgarda nabírá na obrátkách a připravuje tržní premiéru rovnou dvou špičkových modelů. Co bývalá luxusní divize Citroënu očekává od vlajkového sedanu DS 9 či dostupnější DS 4? A půjde ve šlépějích legendárního modelu 19, nebo splyne s mainstreamem? Na tyto a další otázky jsme se zeptali přímo Béatrice Foucher, ředitelky značky.

Článek

Kdo by si nepamatoval ikonický Citroën DS 19, který v 50. letech na pařížském autosalonu doslova ohromil svět. Je vůbec možné takový úspěch znovu zopakovat nebo se k němu alespoň přiblížit? Pomohou tomu chystané modely DS 9 a DS 4? A jakým směrem bude francouzská motorizovaná avantgarda pokračovat? Tyto a další otázky jsme se položili Béatrice Foucher, ředitelce značky DS Automobiles.

Mnozí tvrdí, že auta od DS jsou jen převlečené citroëny. Jak se k tomuto názoru stavíte vy?

Tohle už dávno neplatí. DS sice sdílí s ostatními značkami koncernu některé komponenty, například platformu nebo pohonné jednotky, ovšem v rámci designu, technologií, použitých materiálů nebo ruční práce jsou naše auta jedinečná. DS tedy není jen luxusní divizí Citroënu, jako tomu bylo dříve.

Foto: DS Automobiles

Citroëny v jiném kabátě? To je podle ředitelky značky DS už minulost

Plánujete budoucí modely DS ještě více odlišit od koncernových sourozenců?

Máme ambice posouvat se dále v avantgardě i technologiích. Auta, která aktuálně připravujeme, budou ještě modernější a rozdílnější než dosud.

Ikonický Citroën DS 19 katapultoval značku na výsluní. Má být sedan DS 9 duchovním nástupcem s podobným potenciálem?

Nemáme motivaci cílit tímto směrem, přesněji řečeno nechystáme novou DS 19. Sedan DS 9 se pouze inspiruje některými jejími prvky, například zadními blinkry a přebírá vysokou míru komfortu realizovanou v moderním pojetí.

Foto: DS Automobiles

DS 9 nebude novou DS 19. Prémiový sedan se pouze inspiruje některými prvky či vlastnostmi

DS 4 směřuje do segmentu střední třídy. Čím podle vás zaujme oproti konkurenci?

Konkurence v segmentu C je opravdu vážná a velká. V případě DS 4 sázíme na odlišnost, technologie, komfort, digitalizaci, unikátní tvary karoserie, luxusní materiály a na podíly ruční práce špičkových řemeslníků.

Velice často skloňujete slovo elektromobilita. Budou však ve vašem portfoliu i nadále čistě benzinové nebo naftové motorizace?

Ne, během příštích několika let budeme nabízet všechny motory už jen elektrifikované, a to jak v Evropě, tak třeba v Číně.

Foto: Tomáš Kopečný

Do budoucna plánuje DS už jen hybridy a elektromobily

Bude se v Evropě nabízet něco, co jinde na světě ne? Například limitované edice?

Určitě ano. Už nyní zvažujeme limitované edice pro novou DS 4.

Vznikne pod taktovou DS nějaký supervýkonný automobil? Zkušenosti ze závodění jistě máte…

Mimo 360koňové plug-in hybridní soustavy zastavěné do DS 9 4×4, kterou budeme implementovat i do dalších modelů, se na žádný supersport nechystáme. Podobně jako ve Formuli E cílíme na efektivitu a účinnost využití energie.

Foto: DS Automobiles

Supersport nebude. DS sice dominuje Formuli E, ale prahne spíše po efektivitě ústrojí

Kdy se můžeme těšit na facelift současné řady DS 3 a DS 7 Crossback?

To si domyslete sám. Životní cyklus modelů je sedm let, přičemž předmětné vozy byly uvedeny v roce 2018. My si tedy domýšlíme, že půjde nejspíše o rok 2022 (pozn. red.)

Vozy značky DS

Ředitelka značky Béatrice Foucher tedy poodhalila, jakým směrem se avantgardní vozy chlubící se logem DS vydají. Máme se těšit na ještě větší odlišení oproti koncernovým sourozencům, což vlastně potvrzuje nedávno představená a notně digitalizovaná DS 4.

Foto: DS Automobiles

Digitalizace se podepsala především na interiéru nové DS 4

Přestože skupina PSA, respektive už Stellantis, nebojuje s flotilovými emisemi tolik jako jiní výrobci, stejně se chystá alespoň v případě DS Automobiles upustit od čistokrevných spalovacích motorů. Nejde však o jedinečný směr, například spousta nových bavoráků už disponuje mild-hybridní technologií a víme, že se jí dočká také lidový Peugeot 2008.

Stále platí a do budoucna platit bude, že francouzská avantgarda cílí podobně jako Lexus na náročnější klientelu, která je ochotna sáhnout hlouběji do kapsy.

Foto: Tomáš Kopečný

DS Automobiles podobně jako Lexus cílí na náročnější klientelu

S každým dalším modelem je však vidět, že se značka provedením svých vozů vzdaluje od běžných modelů a nabízí vlastní směr vonící dřevem, kůží, Alcantarou, croissanty, šampaňským a Paříží.

Reklama

Načítám