Článek
Jestliže vás překvapuje, že BMW také u jedničky mění pohon zadních kol na přední, tak je to z důvodu toho, že většina zákazníků u tohoto vozu ani neví, jaká poháněná kola má. I proto se BMW u hatchbacku rozhodlo jít tradiční cestou, tedy s motorem vpředu a pohonem předních, s maximálním využitím prostornosti a praktičnosti. A když chcete být v určité kategorii nejlepší, musíte se učit od těch nejlepších. Mezi hatchbacky nižší střední třídy je za benchmark považován právě Volkswagen Golf, bestseller automobilky z Wolfsburgu.

Po jeho boku byla nová generace jedničkového BMW zachycena. Notně zamaskovaný model je ještě v ranné fázy testování, takže finální tvary nejsou jasné a ani čitelné. Základní koncept se však podobá právě Golfu. Prostě tradiční hatchback, tak jak jej známe. Nová generace BMW řady 1 bude stát na stejné podvozkové platformě, kterou má nejnovější MINI a také nejmenší SUV BMW X1. Zatím se nevíc, co bude s dvojkovým modelem, který přinášel techniku jedničky v karosérii kupé a kabrio. Pravověrní příznivci doufají, že právě u tohoto modelu zůstane pohon zadních kol, ale logika věci spíše hovoří pro stejný koncept jako u jedničkové řady. A kdy bychom se měli nové jedničky dočkat? Oficiální představení se očekává v polovině roku 2018.
Zdroj: motor1.com