Hlavní obsah

BMW pro novou řadu 1 ukázalo paket M Performance

Foto: BMW

BMW tento týden odtajnilo novou generaci řady 1, která fanoušky značky zklamala dvěma prvky. Jednak designem – vypadá jako X2, za druhé pak odklonem od pohonu zadních kol. Malou náplastí by mohly být prvky z programu M Performance, které půjdou do prodeje ve stejnou dobu jako nová „jednička“.

Článek

Nevím jak vy, ale já jsem se na fotografie nové řady 1 díval s velkým úžasem. Zezadu totiž vypadá jako Mercedes-Benz třídy A, ze všech ostatních úhlů si jej spletete s BMW X2. A tento dojem rezonoval i v článcích zahraničních kolegů. Řada 1 si nikdy za patnáctiletou historii nevydobyla status skvěle vyváženého sportovního auta pro každý den jako řada 3, a tak není divu, že mnichovská automobilka odchází od koncepce s pohonem zadních kol. Auto bude mít větší vnitřní prostor, což běžný zákazník ocení více než vypiplané jízdní vlastnosti.

Foto: BMW

Poněkud nudný hatchback vypadá s paketem M Performance o mnoho záživněji

BMW hned během virtuální premiéry třetí generace řady 1 (s interním kódem F40) uvedla, že okamžitě po zahájení prodeje půjde vůz dovybavit o tovární tuning, který se skrývá pod tradičním označením M Performance. Jedná se o optické pakety, výkon nabízených motorizací se nezvyšuje. Prodejní cenu (ceny) zatím automobilka neuvedla.

A o jaké jde prvky? Sportovní dojem pomáhají vytvořit karbonové, ručně vyráběné doplňky. Můžete je mít v leskle černém provedení nebo lakované, s průhledně odhaleným uhlíkovým vláknem. Jedná se o lízátko (splitter) na spodní hraně předního nárazníku nebo nepřehlédnutelný zadní spojler, doplněný o výrazný difuzor se dvěma koncovkami výfuku.

Karbonové mohou být i kryty zpětných zrcátek. BMW se dušuje, že prošly testy ve větrném tunelu, lze tedy předpokládat, že kromě estetického efektu se zlepšila i aerodynamika. Zajímavostí je, že tradiční ledvinky nemají svislé lamely, ale vyplněné jsou mřížkou.

Koupit si můžete i jiná kola. V nabídce figurují kované disky s průměrem 18 palců, které se dodávají v černém (Y-spoke 554M) nebo šedém provedení (Y-spoke 711M). Kdo by chtěl kola s průměrem o palec větším, má možnost zvolit disky Double-spoke 555M v dvoubarevném provedení.

Můžete mít také účinnější brzdy. Jsou zvětšené a zároveň s odlehčenými kotouči (s vnitřním chlazením a odvrtáváním). Pro vylepšení vzhledu navíc mají červeně lakované třmeny, vyrobené ze slitny hliníku.

V interiéru pak lze mít volant částečně potažený Alcantarou, který má na svém vrcholu červený pruh. Verze s automatickou převodovkou navíc mohou mít řadicí páčky z karbonu. Koberečky mají vyšitý název M Performance a nechybí ani typická trikolóra z modré, světle modré a červené barvy.

autowebAUTOWEBaUtOwEb