Článek
Ne, není to M7, ale jsme jí hodně blízko. Vůbec poprvé totiž BMW u sedmé řady použilo znáček M, byť jde ale jen o model M Performance. Nedá se však nic dělat, BMW už zkrátka musí reagovat na konkurenční Audi S8 nebo Mercedesy-AMG S63 a S65. A odpovědí je nový vrcholný model M760Li xDrive.

Jeho vidlicový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly má objem 6,6 litru, výkon 610 koní a točivý moment 800 Nm. S takovou silou se i tohle jumbo dostane na stovku za 3,7 sekundy a umí jet až 305 km/h. Pokud jsou vám parametry motoru povědomé, tak ano, najdete jej i v posledních Rolls-Roycech. V BMW je ale dostanete se systémem pohonu všech kol, dobře známým xDrive. Automatická převodovka je samozřejmostí, stejně jako nějaké ty retuše designu.

Zda to bude na domácí konkurenci stačit, zatím nevíme. Pravdou je, že jediný další V12 sedan z Německa je Mercedes-AMG S65, který má 621 koní a 1000 Nm, ale je to jen zadokolka. Takže z nižších rychlostí akceleruje pomaleji. Jenže to jsou stejně jen hodnoty hodné tak do kvarteta, důležité bude, co na to zákazníci.
