Článek
Je vlastně drobným paradoxem, že honění časů na Nürburgringu nemá reálně žádnou velkou váhu pro zákazníka. Drtivá většina kupců svůj sporťák na pořádný okruh nikdy nevezme a fakt, že je auto na závodní trať naladěno, je spíše k neužitku. Na normální silnici je totiž potřeba výrazně méně agresivní naladění.
I tak se ovšem z časů na Severní smyčce Nürburgringu stal hezký způsob, jak poměřit schopnosti jednotlivých modelů. Ačkoliv ve většině případů vyjde lepší čas najevo jen při hospodské diskuzi, kdy se může majitel hot-hatche pochlubit, že na správné trati a se správným jezdcem za volantem, je jeho auto teoreticky rychlejší, než kolegovo.
Teď ovšem konečně k věci a sice k času, jenž zajel na Nürburgringu Christian Gebhardt z magazínu Sport Auto. Výsledný čas na trati o délce 22 kilometrů činí 7:38,9, což je jedno z nejrychlejších kol v rámci kategorie čtyřdveřových sedanů. Rychlejší byla ve stejné kategorii už jen Alfa Romeo Giulia QV s časem 7:32 a o kousek lepší zůstává také Porsche Panamera Turbo s časem 7:38. Obě zmiňovaná auta však jela svoje kolo s podporou samotné automobilky a s továrním jezdcem za volantem.
Abychom mohli zdůraznit, jak velký pokrok nová M5 udělala, můžeme jí přirovnat k předchozí generaci. Ta byla na stejném okruhu o plných 15 sekund pomalejší. Poměrně fascinující je dále fakt, že aktuální M5 porazila na obávaném okruhu třeba Ferrari 430 Scuderia, Bugatti Veyron nebo Lamborghini Murcielago LP 640. Na čtyřdveřový luxusní sedan vcelku slušný výkon.
Teď už jen počkat, jaký čas zveřejní samotné BMW. Dost možná se ale rekordního kola zhostí spíše nedávno představená přiostřená varianta M5 Competition, stojící na tužším podvozku a s výkonem zvýšeným ze 600 na 625 koní.