Hlavní obsah

BMW M2 mělo na Nürburgringu s Teslou co dělat

Foto: YouTube

Tesla Model 3 Performance si na Nürburgringu BMW M2 Competition celkem povodila

23. 5. 2019

To si tak myslíte, že jestli je nějaké auto na Nürburgringu jako doma a zákonitě musí hrdě ukázat zadní lampy většině konkurentů při volných jízdách, pak je to BMW M2 Competition. Vlastně je to pravda, ale jen do chvíle, než se téhle mnichovské hračce postaví americký elektromobil Tesla Model 3. Pak je totiž vše najednou jinak.

Článek

Volné jízdy na okruhu Nürburgring jsou jako čistá esence adrenalinu. Kdo z vás to ještě nezažil, tomu to můžeme doporučit. Pokud se ale necítíte na to, abyste se svým autem vyrazili na trať, jistě vás bude bavit i jen posedávání kolem nejslavnější jednosměrky na světě a pozorování toho, co se tam děje. Můžete se totiž snadno stát svědky takové fantastické jízdy, jakou vám dnes ukážeme. V rámci turistického dne zde na sebe narazili dva velmi schopní řidiči, kteří trať zjevně celkem znají, přičemž při setkání jim více než zdatně sekundovala i dvě zcela odlišná auta. Zatímco jeden vsadil na mnichovskou klasiku, tedy hravé BMW M2 Competition, druhý zase na moderní elektromobil z Ameriky, tedy Teslu Model 3. A jejich jízda nemohla být zajímavější!

Možná si myslíte, že M2 má oproti elektromobilu řadu výhod. Ostatně, pod kapotou má schovaný řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly o objemu 3 litrů. Jeho výkon je 410 koní a točivý moment 550 Nm. Tyto hodnoty jsou přenášeny přes šestistupňový manuál výhradně na zadní kola, což z M2 dělá velkolepou hračku, která ale chce zkušenější ruku. To vše je kombinace přímo jako stvořená pro okruh, jakým je právě Nürburgring. Jak to ale dopadne, když se M2 postaví Tesla Model 3?

V případě avizované okruhové honičky jde o Model 3 Performance, tedy velmi našlapaný elektromobil, který se se sportovními auty, jakým je M2 Competition, může s klidem rovnat. Vždyť jeho výkon je 450 koní a nechybí mu ani pohon všech kol. A oproti M2 má navíc jednu velkou a opravdu významnou výhodu. Veškerý výkon má totiž k dispozici hned, nemusí tedy čekat na foukání turbodmychadla nebo na cokoliv jiného, s čímž je potřeba u spalovacích motorů počítat. Ostatně, Model 3 performance umí z 0 na 100 km/h zrychlit za 3,5 sekundy!

Není se tedy co divit, že když se tahle dvě auta potkala na okruhu, neprojela kolem sebe jen tak bez povšimnutí. Naopak! Oba řidiči si jízdu užívali a jeden druhému nedarovali vůbec nic. Občas měli problém udržet čistou stopu, to kvůli přetlaku ostatních jezdců na trati, ale jinak předvedli moc zajímavou jízdu. Bez debat ale je, že Tesla si M2 opravdu parádně povodila. Jeho řidiči nedala jedinou možnost k předjetí. Navíc na výjezdech ze zatáček nebo z karuselů mu doslova mizela před očima. Na tohle video si vzpomeňte, až vám zase někdo bude říkat, že jsou elektromobily k ničemu. Nicméně přece jen má Tesla oproti M2 jednu drobnou nevýhodu. Po dojetí takto ostrého kola ji s největší pravděpodobností musel majitel dlouho dobíjet, zatímco M2 stačilo vychladit a během 3 minut dotankovat.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama