Hlavní obsah

BMW M140i a M240i přijedou letos v létě

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je na čase si opět aktualizovat portfolio a posunout číslovky směrem nahoru. Z M135i a M235i se tak stávají číselně i fakticky silnější modely pro všechny řidiče, co nemají na emdvojku.

Článek

Mohli bychom si opět postěžovat na to, že číslovky na zadcích mnichovské automobilky už vůbec nedávají smysl, protože je BMW žene směrem nahoru bez ohledu na to, co je pod kapotou. Ale je logické, že tahle taktika je motivována touhu zákazníků po lepších a rychlejších autech. A BMW se snaží tuhle poptávku plnit, jak je ostatně patrné i ze samotné existence BMW M2. Ne každý si ovšem nejmenší eMko může dovolit, a proto jsme tu měli modely M135i a M235i, přičemž oba jsme ve videotestech dost chválili. A teď se ředěné eMko vrací s novou číslovkou a novým motorem. 

S novým označením sice přichází opět přeplňovaný třílitrový šestiválec, ale tentokrát se jedná o celohliníkový motor splňující emisní normu Euro 6, který najdeme i v BMW 340i nebo BMW X4 M40i. Výkonově si tak M140i a M240i polepší o patnáct koní a možná i trochu zhubne, ačkoliv půjde jen o pár kilo. Výsledkem by měla být lepší dynamika, vyjádřena předběžně akcelerací z nuly na sto pod pět sekund.

Na evropský trh se dostanou oba modely v létě, do Ameriky se chystá jen kupátkovitá M240i. V obou případech lze vůz s pohonem zadních kol vybavit automatickou či manuální převodovkou, což znamená, že BMW pořád nabízí hned několik zábavných kompaktních aut. A to je jednoznačně dobrá zpráva. 

Reklama

Načítám