Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

BMW 4 Cabrio je venku, dostalo látkovou střechu

Foto: BMW

Bylo jen otázkou času, kdy dorazí BMW 4 Cabrio, odvozené od aktuální „čtyřkové“ řady. Proti předchůdci je příjemnou změnou návrat plátěné střechy namísto původní kovové. Nabídka motorizací kopíruje kupé, otevřená verze se začne prodávat v příštím roce.

Článek

Konec neforemných zadků, vítej zpátky látková skládací střecho! V BMW si uvědomili, že plechové díly jsou těžké a příliš neskladné a jejich nejnovější kabriolet řady 4 tak vsadil na klasickou látku. To je moc dobře, protože mu fakt sluší a změna prospěla i designu zádě, kam se už nemusí vejít velké plechové díly složené střechy. Navíc se sklopí za pouhých 18 sekund a to až do rychlosti 50 km/h.

Foto: BMW

Látková skládací střecha je v mnoha směrech lepší než plechová a autu taky víc sluší

Jinak vzhled nového kabria kopíruje již dříve představené kupé. Znamená to typický styl moderních BMW, nově „vylepšený“ maskou s obřími ledvinkami – ta vzbudila takové pozdvižení, že se autu začalo v některých kruzích důvěrně přezdívat „bobr“. Nízko umístěné světlomety mají vždy Full LED techniku, za příplatek lze mít i laserové provedení, které v dálkovém režimu a v rychlostech nad 60 km/h nabídne teoretický dosvit 550 metrů.

Poznávacím znamením nové řady 4 jsou dále úzká zadní světla a k dispozici je také M provedení s některými odlišnými detaily – nasávací otvory v předním nárazníku nebo výraznější zadní nárazník s difuzorem. Prodávat se bude také M Carbon provedení – obložení nasávacích otvorů, kryty vnějších zpětných zrcátek a část difuzoru zadního nárazníku jsou pak vyrobené z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP).

Proti minulé generaci je popisovaný kabriolet o 128 mm delší (nyní 4 768 mm). Zároveň je také širší o 27 mm (1 852 mm) a má větší rozvor náprav - o nemalých 41 mm (2 851 mm). S nataženou střechou je auto vysoké 1 384 mm.

Nabídka motorizací zahrnuje tři benzinové motorizace: čtyřválce 420i (o výkonu 184 koní) a 430i (258 k) a šestiválec M440i (374 k). Případně jsou zde i tři naftové motory: čtyřválec 420d (190 k) a šestiválce 430d (285 k) a M440d (340 k). Všechny motory mají osmistupňovou automatickou převodovku a pohon zadních kol, šestiválce jsou mild-hybridy se startér generátorem o výkonu 11 koní. Nejvýkonnější benzinové i naftové provedení pak mají povinně pohon všech čtyř kol xDrive.

Nejrychlejším provedením je 440i, které zvládne sprintovat na „stovku“ za 4,9 sekundy. A s časem 5,1 sekundy je velice rychlá i naftová verze M440d. Pokud chcete ještě větší raketu, musíte si počkat na M4 kabrio, které dorazí určitě zanedlouho.

Nový kabriolet se bude vyrábět v továrně Dingolfingu, která produkuje mj. řadu 8 Cabrio, řadu 5 nebo nejluxusnější řadu 7. Prodávat se začne na jaře příštího roku, takže si ho rychle skočte zamluvit, ať stihnete příští sezonu nahoře bez.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.