Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

BMW 4 Cabrio je venku, dostalo látkovou střechu

Foto: BMW

Bylo jen otázkou času, kdy dorazí BMW 4 Cabrio, odvozené od aktuální „čtyřkové“ řady. Proti předchůdci je příjemnou změnou návrat plátěné střechy namísto původní kovové. Nabídka motorizací kopíruje kupé, otevřená verze se začne prodávat v příštím roce.

Článek

Konec neforemných zadků, vítej zpátky látková skládací střecho! V BMW si uvědomili, že plechové díly jsou těžké a příliš neskladné a jejich nejnovější kabriolet řady 4 tak vsadil na klasickou látku. To je moc dobře, protože mu fakt sluší a změna prospěla i designu zádě, kam se už nemusí vejít velké plechové díly složené střechy. Navíc se sklopí za pouhých 18 sekund a to až do rychlosti 50 km/h.

Foto: BMW

Látková skládací střecha je v mnoha směrech lepší než plechová a autu taky víc sluší

Jinak vzhled nového kabria kopíruje již dříve představené kupé. Znamená to typický styl moderních BMW, nově „vylepšený“ maskou s obřími ledvinkami – ta vzbudila takové pozdvižení, že se autu začalo v některých kruzích důvěrně přezdívat „bobr“. Nízko umístěné světlomety mají vždy Full LED techniku, za příplatek lze mít i laserové provedení, které v dálkovém režimu a v rychlostech nad 60 km/h nabídne teoretický dosvit 550 metrů.

Poznávacím znamením nové řady 4 jsou dále úzká zadní světla a k dispozici je také M provedení s některými odlišnými detaily – nasávací otvory v předním nárazníku nebo výraznější zadní nárazník s difuzorem. Prodávat se bude také M Carbon provedení – obložení nasávacích otvorů, kryty vnějších zpětných zrcátek a část difuzoru zadního nárazníku jsou pak vyrobené z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP).

Proti minulé generaci je popisovaný kabriolet o 128 mm delší (nyní 4 768 mm). Zároveň je také širší o 27 mm (1 852 mm) a má větší rozvor náprav - o nemalých 41 mm (2 851 mm). S nataženou střechou je auto vysoké 1 384 mm.

Nabídka motorizací zahrnuje tři benzinové motorizace: čtyřválce 420i (o výkonu 184 koní) a 430i (258 k) a šestiválec M440i (374 k). Případně jsou zde i tři naftové motory: čtyřválec 420d (190 k) a šestiválce 430d (285 k) a M440d (340 k). Všechny motory mají osmistupňovou automatickou převodovku a pohon zadních kol, šestiválce jsou mild-hybridy se startér generátorem o výkonu 11 koní. Nejvýkonnější benzinové i naftové provedení pak mají povinně pohon všech čtyř kol xDrive.

Nejrychlejším provedením je 440i, které zvládne sprintovat na „stovku“ za 4,9 sekundy. A s časem 5,1 sekundy je velice rychlá i naftová verze M440d. Pokud chcete ještě větší raketu, musíte si počkat na M4 kabrio, které dorazí určitě zanedlouho.

Nový kabriolet se bude vyrábět v továrně Dingolfingu, která produkuje mj. řadu 8 Cabrio, řadu 5 nebo nejluxusnější řadu 7. Prodávat se začne na jaře příštího roku, takže si ho rychle skočte zamluvit, ať stihnete příští sezonu nahoře bez.

Reklama

Sdílejte článek