Hlavní obsah

BMW 2 Coupé přijede s pohonem zadních kol i šestiválcem

Foto: BMW

BMW začne na konci léta vyrábět řadu 2 v karosářském provedení kupé. Dobrou zprávou je, že stále půjde o zadokolku, jakkoliv řada 1 i 2 už přešla na pohon předních kol. Vrcholem nabídky před příchodem očekávané verze M2 bude provedení BMW M240i xDrive Coupé o výkonu 374 koní. Tedy více, než kolik má dosluhující M2.

Článek

Řada 1 pravověrné fanoušky BMW koncepcí „vše vpředu“ nepotěšila. To samé se týkalo i poslední generace řady 2 Gran Coupé. Naštěstí v případě „dvojky“ kupé už bude svět zase v pořádku. Znamená to především řadové šestiválce a pohon zadních kol. Ono co si budeme povídat, jezdit s kupé s pohonem předních kol a tříválcem není úplně ono.

BMW zatím neodtajnilo detaily, to zásadní ale již víte z předchozího odstavce. Nová platforma umožnila zástavbu třílitrového zážehového řadového šestiválce. Výkon přeplňovaného motoru je podporován dvoukomorovým turbodmychadlem (marketingové označení TwinPower Turbo). Motor je věrný tradici bavoráckých modelů, a tak je uložen podélně.

Šestiválec je dokonce výkonnější než minulá generace BMW M2, dosahuje maximálního výkonu 275 kW nebo hezky postaru 374 koní. Na zadní nápravě je rovněž sportovní diferenciál, vsadit si můžete i na ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Tady dobré zprávy končí, protože jedinou možností je 8stupňová automatická převodovka Steptronic Sport. S manuálním řazením se nepočítá. Druhou pihou na kráse je pouze pohon xDrive, ale také v tomto případě si myslíme, že manuál a čistý pohon zadních kol dostane vrcholné provedení M2.

A skutečně dorazí i vrcholné provedení M2? Když se o tom bavíte s lidmi od BMW, jsou tajemní, mezi řádky ale řečnickou otázkou naznačí, zda má smysl vyrábět něco, co se výborně prodává. Odpověď si inteligentní čtenář snadno domyslí sám.

Automobilka udává, že proti předchůdci se tuhost karoserie zlepšila o 12 procent. Dvoudveřový model dostane rozšířený rozchod zadních kol a dále specifický nástavec spodní hrany předního nárazníku, vzduchové clony, větrné deflektory a další aerodynamické prvky. Výsledkem je o polovinu nižší vztlak na přední nápravě.

Výroba bude zahájena na sklonku letošního léta. Podrobnější informace a fotografie auta bez maskování tak očekáváme během června.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: