Hlavní obsah

Automobilka Ferrari hlásí rekordní prodeje a zisky

Foto: Ferrari
7. 2. 2020

V italském Maranellu si určitě mnou ruce, automobilce Ferrari se totiž daří lépe než kdy dřív. Nabízí celou paletu modelů, které jsou ve svých třídách naprosto špičkové, a natěšení zákazníci tak za ně neváhají vydávat obrovské sumy a pak roky čekat na dodání svých čtyřkolových snů.

Článek

V roce 2014 se u Ferrari strhla bitva dvou silných manažerů. Šéf automobilky Luca Cordero di Montezemolo pečlivě dbal na exkluzivitu značky a omezoval produkci na 7 000 vozů ročně, nový šéf koncernu Fiat Chrysler, geniální Sergio Marchionne, však cítil, že by Ferrari mohlo vydělávat víc. Vzájemné poměřování nakonec dopadlo jediným možným způsobem – Montezemolo rezignoval a otěže řízení automobilky převzal sám Marchionne.

Přesuňme se nyní o pět let dopředu – Ferrari právě ohlásilo své hospodářské výsledky za rok 2019 a pochlubilo se rekordními prodeji s celkovým počtem 10 131 vozů (meziroční nárůst o 9,5 %). To je historicky poprvé, co tato automobilka překročila hranici deseti tisíc prodaných aut. A víte co? Nikomu to zjevně neuškodilo. Zákazníci jsou nadšení ze svých čtyřkolových skvostů, zaměstnanci mají dost práce a automobilka se topí v penězích.

Foto: Ferrari

Nejnovějším přírůstkem v modelové nabídce Ferrari je nádherné cestovní kupé Roma poháněné 600koňovým V8

Za loňský rok vydělala automobilka skoro 3,8 miliardy euro (meziroční nárůst o 10,1 %), z toho zhruba tři miliardy pocházejí přímo z prodeje vozů, dalších 538 milionů pak přinesl sponzoring a branding. Za vyšší prodeje vděčí automobilka především širšímu portfoliu produktů, jen loni představila pět modelů – mezi nimi hybridní raketu SF90 Stradale, osmiválcový supersport F8 Tributo a jeho otevřenou verzi F8 Spider a menší cestovní kupé Roma.

Letošek tak bude z pohledu premiér pro Ferrari klidnější, ale jen aby v automobilce sebrali síly na představení svého nového superSUV v roce 2021, které bez jakýchkoliv pochybností posune prodeje značky na další rekordní hodnoty. Neutrpí tím ale exkluzivita značky? No, zatím to tak nevypadá…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.