Hlavní obsah

Auto od Google bude fungovat jako mucholapka

Foto: Archiv Garáž.cz

Inženýři od Googlu zásobují patentní úřad roztodivnými nápady. Jestli jste si mysleli, že autonomní vůz je ta největší bizarnost, kterou na silnicích potkáte, zamyslete se znovu...

Článek

Možná si řeknete, že každý vůz je vlastně mucholapkou - stačí v létě svištět po dálnici trochu vyšší rychlostí, nebo jet celou noc. Během zastávky na pumpě pak nestačíte stírat ze světlometů hmyzí genocidu (zvlášť pan Rejlek má na tahle jatka vyloženě štěstí, pročpak asi?). Výraz mucholapka v případě Googlu ovšem nabývá zcela jiných rozměrů. Google chce totiž své autonomní vozy učinit co nejbezpečnějšími. Ideální by bylo kdyby nikdy do ničeho nevrazily. Jenže ani umělá inteligence není neomylná a ke srážkám tak bude nutně čas od času docházet. Dokonce i s chodci. 

Google si nechal spočítat, že nejčastější příčinou vážných zranění při srážkách v relativně nízkých rychlostech není samotný kontakt chodce s vozem, ale až následný pád nebo odhození nešťastníka na silnici či zeď. Odborně se tomu říká sekundární náraz a Google ho chce zcela eliminovat tím, že přední kapotu namaže silným lepidlem, na které se nešťastník přilepí jako ona moucha. A kdyby byl sakra vážně zraněný, Google vůz ho rovnou na kapotě odveze do nejbližší nemocnice. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Ok, tu poslední část jsme si vymysleli, ale představa, že nebožák sviští šedesátkou na kapotě do špitálu nás prostě trochu pobavila. Google na tenhle nápad dostal patent už v roce 2014, a teď ho prý ještě trochu vylepšil. Nedovedu si představit, co všechno se na kapotu stihne přilepit předtím, než tam přistane první člověk - hmyz, bordel z ovzduší, bordel z ulice, bordel z bordelu. Na druhou stranu se tím ušetří práce policii. Oběť nehody zůstane přilepená k viníkovi a nebude co řešit. Stačí jen vypsat pokutu umělé inteligenci a odsvištět k dalšímu případu. 

Reklama

Načítám