Hlavní obsah

Audi RS7 Sportback – ofenzíva sportovních modelů pokračuje

Foto: Audi

Automobilka Audi se v poslední době mimo jiné hodně soustředí na sportovní modely začínající písmeny S nebo RS. Po nedávno odhaleném kombíku RS6 Avant představila automobilka na autosalonu ve Frankfurtu druhou generaci modelu RS7 Sportback. A tím pro letošek s RS modely rozhodně nekončí!

Článek

Čerstvě představená novinka se od standardní A7 na první pohled příliš neliší. Je o 40 mm širší než standardní model, čehož si okem všimne jen málokdo. Tvary vozu jsou ale jinak totožné. Samozřejmě však nechybí agresivní dynamické prvky, např. v podobě 21palcových (na přání i 22palcových) sportovních kol či ohromných RS brzdičů.

Nechybí vzduchový podvozek, který v rychlostech nad 120 km/h automaticky snižuje světlou výšku vozu o 10 mm. Umí se ale naopak i zdvihnout, a to až o 20 mm, čímž se RS7 dostane na stejnou světlou výšku, jakou má standardní A7 Sportback.

Foto: Audi

Audi RS7 Sportback snoubí eleganci se sportovní dravostí

V interiéru novinka nepřekvapí, nabízí u této značky tradičně elegantní a skvěle propracovanou kabinu plnou kvalitních materiálů. Přímo před očima řidiče najdeme virtuální kokpit o úhlopříčce 12,3 palce, který doplňují na středovém panelu 10,1palcový displej multimediálního systému a 8,6palcový displej ovládání klimatizace. K dispozici je řidiči hned šest jízdních režimů, z nichž dva (RS1 a RS2) je možné nastavit zcela individuálně.

Hlavní rozdíl oproti běžnému modelu A7 Sportback se pochopitelně ukrývá pod kapotou. Nový RS7 Sportback dostal stejný motor jako o něco dříve představený model RS6 Avant, tedy čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly. Jednotka spolupracuje s 48 V palubní sítí (tzv. mild-hybrid technologie) a disponuje výkonem 441 kW (600 koní) a točivým momentem až 800 Nm. K tomu nová RS7 umožňuje i vypínání poloviny válců při nižší zátěži nebo tzv. plachtění, a to až do rychlosti 160 km/h. Výsledkem má být úspora paliva až 0,8 litru na 100 kilometrů.

Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, která přenáší výkon na všechna čtyři kola. Standardně je hnací síla rozdělena v poměru 40 : 60 ve prospěch zadních kol, v případě potřeby lze ale tento poměr měnit. Dle údajů výrobce má nový model RS7 Sportback zrychlovat z nuly na sto za 3,6 sekundy, omezovač pak zakročí tradičně v rychlosti 250 km/h. S pakety Dynamic a Dynamic Plus budete ale moci uhánět až 280 km/h, resp. 305 km/h.

Na trh by se tento nový přírůstek Audi měl dostat v první polovině roku 2020, jeho cena ale zatím není stanovena. Ovšem RS7 rozhodně není posledním rychlým modelem, který letos automobilka představí – podle dostupných informací bychom se v tomto roce měli dočkat ještě nové RS4 Avant, RS Q3, RS Q3 Sportback, ale i velmi očekávané RS Q8. Je tedy se na co těšit!

Reklama

Související témata:
Frankfurt nad Mohanem
Načítám