Hlavní obsah

Audi R8 zůstane atmosférická V10! A jiná volba ani nebude

Foto: Audi

Je to definitní, Audi zůstane motor V10. Audi sice testovalo verzi s V6 biturbo, do supersportu R8 se však nedostane. A V8 z první generace se nástupce nedočká

20. 11. 2018

Tato zpráva, která by jinak zněla víc než dobře, má každopádně mírně hořkosladkou příchuť. Placaté „er-osmičce“ na jednu stranu zůstane kvílející atmosférický desetiválec, na druhou stranu bude i nadále jediným motorem v nabídce ingolstadtského supersportu. Dobrou zprávou je, že se nemusíme bát přeplňované V6, kterou si většina odborné i laické veřejnosti v supersportu podobného ražení moc nedokázala představit. Zároveň to ale znamená, že sonorní 4,2l V8 se nástupce nedočká.

Článek

Jak jistě víte, je to už nějaký ten pátek, co osmiválec dostal v Audi R8 takzvaně „stopku“. Světem se pak začaly šířit zvěsti, že by se k atmosférické V10 měla přidat 2,9l V6 z modelu RS5. Ti skeptičtější dokonce prorokovali, že V6 ikonický desetiválec rovnou nahradí.

Nutno podotknout, že skepse měly reálný základ – Audi skutečně testovalo variantu R8 s šestiválcem twin-turbo. A navíc přeplňovanou V6 používají i jiní velcí hráči jako Nissant GT-R nebo Ford GT. Teď však přišla z Audi další informace. Když bychom parafrázovali klasika, můžete mít ve své R8 jakýkoliv motor, pokud je to atmosférická V10.

Na jednu stranu je to skvělá zpráva. Takové motory už dnes dělá kromě sesterského Lamborghini málokdo. Na druhou stranu osmiválec už se v R8 nikdy neobjeví. Což je škoda, jednotka 4.2 FSI rozhodně měla své kouzlo. Jenže co přijde dál? Hybrid? Nebo snad plně elektrický pohon? Zatím se proslýchá, že v budoucnu to bude buď elektřina, nebo nic.

Nicméně nic se nejí tak horké, jak se to upeče. Koncept PB 18 e-tron, který byl představen na výstavě elegance v Pebble Beach, disponuje výkonem kolem tisícovky koní a železničním krouťákem, což by stačilo na stovku kolem dvou vteřin. Po tom, co nám předvedla Tesla, nemáme důvod nevěřit. Budoucnost supersportů tedy pomalá nebude. Jen bude o něco méně uřvaná, bohužel.

Momentálně se Audi R8 nabízí s dvěma výkonovými variantami desetiválcového motoru – 540 koní „v základu“ nebo 610 koní u plnotučné verze Plus. Z karosářských variant je na výběr mezi klasickým kupé nebo Spyderem s plátěnou skládací střechou. Převodovka bude i nadále sedmistupňový S tronic, ten je pro obě verze stejný. Nedávno také Audi začalo vyrábět verzi RWS s výhradně zadním pohonem. Jo, uhádli jste, všech 999 kusů už zná svého majitele.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama