Hlavní obsah

Audi poodhalilo detaily o svém prvním elektrickém sporťáku

Foto: Audi
10. 11. 2020

Audi přichází se svojí levnější variací na elektrické Porsche Taycan Turbo S. Ingolstadtská automobilka zatím neukázala finální provedení, když si ovšem odmyslíte polepy, máte před sebou sériovou verzi. A ani interiér nebude žádným překvapením. Kompletně se odhalí ještě letos, do prodeje zamíří příští rok v létě.

Článek

Audi oficiálně potvrdilo, že pod kapotou modelu RS e-tron GT bude dvojice elektromotorů. Jde o tu samou techniku, jakou využívá Porsche. Celkový výkon obou motorů činí 475 kW, nebo hezky postaru 646 koní. Vpředu umístěný elektromotor má výkon 175 kW, doplňuje jej pak zadní s výkonem 335 kW. Točivý moment má hodnotu 830 newtonmetrů.

Audi ale nebude tak výkonné jako nejsilnější Taycan, který na kola posílá 560 kW a stovku zvládne za brutálních 2,8 sekundy. Stojí 5,3 milionu korun, jen tak mimochodem. Zatím neoficiální informace naznačují, že to samé u elektrického Audi proběhne lehce nad hodnotou tří sekund, což je vynikající (Audi slibuje hodnotu pod 3,5 sekundy).

Je tak velice pravděpodobné, že RS e-tron GT bude nejsilnější model se čtyřmi kruhy v logu. Audi R8 Spyder V10 performance quattro má totiž „jenom“ 620 koní a nic silnějšího do běžného provozu automobilka nikdy nevypustila. Na závody na německé dálnici v neděli brzy ráno to ale nebude – nejvyšší rychlost je omezena na hodnotě 250 km/h (nejsilnější Taycan zvládne jen o 10 km/h více).

Kapacita lithium-iontových baterií je zcela stejná jako u Porsche Taycan. Znamená to celkových 93 kWh, přičemž využitelných je 83,7 kWh. V případě 2,3 tun vážícího Audi RS e-tron GT činí dojezd přibližně 400 kilometrů dle WLTP. V nabídce budou kola o velikosti 19, 20 nebo 21 palců – takže spotřeba bude záviset i na tom, jak velké disky si pořídíte.

Audi pro svůj první sportovní elektrický model nabídne vzduchové odpružení a vektorování točivého momentu. Zajímavostí jsou tři různé možnosti brzdové soustavy. Základem jsou klasické ocelové kotouče, další možností jsou kotouče s uhlíkovými vlákny a konečně nejdražší jsou karbon-keramické brzdy.

Dobíjení je možné až 270 kW supernabíječkou; což znamená, že na hodinu jízdy baterie dobijete za pouhých pět minut. Ale jistě, takto výkonné nabíjecí stanice rozhodnou nejsou běžné.

Ještě letos Audi ukáže celé auto bez samolepkové kamufláže; do prodeje pak elektrická novinka zamíří příští rok v létě. Na ceny je ještě brzy, ale s méně než čtyřmi miliony korun nejspíš nepočítejte.

Reklama

Sdílejte článek