Hlavní obsah

Audi definitivně končí v seriálu vytrvalostních závodů

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dieselgate si vybírá první oběti. S Audi to bylo v seriálu WEC a Le Mans nahnuté od chvíle, kdy se vrátilo Porsche a začalo být jasné, komu dává koncern přednost. Teď Porsche vyhrává a Audi půjde o dům dál.

Článek

Krok automobilky Audi překvapil málokoho, ostatně ještě před týdnem museli zástupci čtyř kroužků oficiálně dementovat zvěsti o tom, že s WEC je konec. Šeptanda ovšem kolovala minimálně od loňského roku, kdy se Porsche definitivně a úspěšně vrátilo do Le Mans. S malým hybridním benzínem a touhou vyhrát. Proč by nechával koncern dva kohouty v jednom kurníku, když je jasné, že vyhrát může jen jeden. Za Audi ovšem v Le Mans stálo hodně práce a hodně titulů - zasloužilo si odejít se ctí a na vrcholu. A to už se teď bohužel nepodaří.

Foto: Archiv Garáž.cz

Dieselgate vrazila továrnímu týmu do zad hned dvě kudly. Jednak jde o peníze, které teď Volkswagen krvácí v miliardách, takže kromě závodění Audi přijde i o vlastní platformu a bude si muset vystačit s univerzální MQB, jednak šlo o samotný zápach dehtu linoucí se ze závodní stáje. Audi totiž v Le Mans svůj úspěch postavilo na hybridním dieselu - a to už se teď zkrátka nesmí nosit. Důležité je propagovat čisťoučké, maličkaté motůrky (ačkoliv vás Kuba přesvědčil ve svém článku o tom, že tudy cesta také nevede). S těžkým srdcem tedy Audi oznámilo, že se seriálem vytrvalostních závodů končí a dává tedy sbohem i Le Mans. Zůstanou jen vzpomínky a třeba i povedený dokument Truth in 24 (s neméně povedeným pokračováním), který si můžete pustit na YouTube.

Foto: Archiv Garáž.cz

Audi se samozřejmě z okruhů zcela nevytratí. Zástupci automobilky se snaží celou nepříjemnost zamaskovat tím, že Audi se teď soustředí na elektrické modely, a proto musí podobnou změnu reflektovat i závodní stáj. Proto zůstává Porsche v Le Mans a Audi se stěhuje do Formule E, která se v posledním ročníku opravdu stavěla na hlavu, aby nalákala co nejvíc zvučných automobilek. Audi má k elektrickým formulím umetenou cestičku - od začátku série totiž podporuje tým ABT, který skončil v prvních dvou sezónách na druhém a třetím místě celkově. Napřesrok podporu posiluje a zbývá tedy už jen pověstný krůček od nasazení regulérního továrního týmu. Formule E je pro automobilky zajímavá - je levná (rozpočtový strop je cca 4 miliony dolarů - srovnejte s 300-400 miliony u Le Mans), umožní jim prosazovat jejich zelené záměry, budou víc vidět na městských okruzích, ale co si budeme povídat, Formule 1 to zatím není ani zdaleka.

Foto: Archiv Garáž.cz

Dlouho se spekulovalo o tom, že Audi zamíří právě do Formule 1 a aktivity koncernu tak budou rovnoměrně rozloženy (Volkswagen ve WRC, Porsche ve WEC, Audi v F1 atd.), ale náklady na tovární stáj ve Formuli 1 jsou nemalé a v aktuální účetní kondici je tenhle pokus o útok na další trůn nemyslitelný. Audi proto bude jezdit výhradně na elektriku. Smutný konec jedné éry...

Reklama

Načítám