Hlavní obsah

Ať auta platí za ujeté kilometry jako kamiony!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zdá se, že způsobů jak vydolovat z řidičů více peněz, je stále mnoho. Šéf firmy, kterou si Ministerstvo dopravy vybralo jako poradce pro mýto totiž říká, že by auta měla platit za ujeté kilometry jako náklaďáky. Důvod? Samozřejmě více peněz do státní kasy.

Článek

Ačkoliv je kvalita našich silnic tristní, a to i těch nově postavených, a rekonstrukce dálniční či stavba nových kilometrů probíhá neskutečně pomalu a nákladně, Ministerstvo dopravy se stále tváří jako dobrý hospodář a snaží se vyždímat z řidičů co nejvíce peněz do státní kasy. 

Přitom pro výběr mýta existují dokonce ministrovi poradci, jako třeba firma Deloitte. Její šéf Josef Kotrba se nyní rozvyprávěl v rozhovoru pro Hospodářské noviny a nastínil, co by on udělal jinak. Nepřekvapivě by řidiče dále ždímal, osobně by totiž navrhnul platbu mýtného i pro osobní automobily dle ujetých kilometrů. To by znamenalo, že ti, co jezdí po dálnici málo, by možná ušetřili či byli stále na podobné částce, avšak kdokoliv jezdí jen o trochu více než málo, ten by již platil tučné sumy.

"Já si myslím, že debata o zpoplatnění osobních vozidel podle ujeté vzdálenosti není vůbec od věci a měla by být důležitým tématem dneška. Třeba já najezdím ročně zhruba čtyřicet, padesát tisíc kilometrů, a to zpravidla po dálnici, přesto platba nákladů za kilometr by mě asi nezruinovala," dodává Kotrba.

Podle něj má systém málo peněz a je neuvěřitelné, jak malé množství kilometrů dálnic se za poslední desetiletí postavilo. To je pravda, jenže opět je potřeba připomenout, že máme dálnice extrémně drahé, pomalu stavěné a nekvalitní. Ministr Ťok však zatím o změně výběru mýtného nechce slyšet. "Ministerstvo dopravy nemá v úmyslu měnit časové a výkonové zpoplatnění a dávat výkonové zpoplatnění na osobní auta," potvrdil.

Reklama

Načítám