Hlavní obsah

Aston Martin Vulkan AMR Pro: Brutalita s přidanou hodnotou

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jako by nestačilo, že Aston Martin prodal dva tucty standardních Vulkanů běžným smrtelníkům a prodává bez zbrojního pasu i šílenou Valkyrii. Teď automobilka nabízí k traťovým monstrům ještě ostřejší pakety...

Článek

Obří dvanáctiválec s výkonem přes 800 koní, ohlušující zvuk a schopnost ohýbat prostor a čas. Aston Martin Vulkan je v základu něco, co si může nejen pořídit, ale především krotit jen hrstka lidí na celém světě. Už jsme to psali v článku o Valkyrii - tyhle vozy většinou kupují miliardáři, nikoliv ti nejlepší z nejlepších řidičů. A v některých případech je možná dobře, že tyto vozy zůstanou zamknuté ve sbírkách, protože jinak by je někdo namazal na stěnu závodního okruhu, ve snaze předvádět Stevea McQueena. Peníze talent nekoupí a většina sběratelů nemá čas dohánět průměrné ruce pečlivým tréninkem. Aston Martin ale nehodlá nikoho soudit - kdo má na auto peníze, ten ho dostane. Zbytek už je ve hvězdách.

Foto: Archiv Garáž.cz

Proto není divu, že se do oběhu dostává traťový paket AMR Pro, který ze standardního Vulkána dělá vyloženě šílené okruhové náčiní. Nečekejte žádný nárůst výkonu, tady se soustředíme hlavně na co největší přítlak. Takový, že Vulkan AMR Pro má skoro o čtvrtinu větší přítlak než závodní V8 Vantage - ten co letos vyhrál svou třídu v Le Mans. Celá aerodynamika byla přepracována, zadní křídlo má nyní aktivní klapky a vůz tak citelně zrychlí hlavně na technických okruzích. Ovšem jen v rukou zkušeného závodníka, který ví, co dělá. Asi víte, že auta s takovým přítlakem jsou vyšší dívčí - do zatáčky se musí najíždět rychle a odvážně, aby vůbec přítlak fungoval. V opačném případě, pokud se řidič lekne a prudce ubere, způsobí prudká ztráta přítlaku naopak velké komplikace. Abyste některé zatáčky vůbec byli schopni projet, musíte do nich najíždět rychleji, než velí selský rozum a pud sebezáchovy. Nabízet takový recept zákazníkům bez povinnosti závodnického kurzu je srovnatelné s rozdáváním Darwinových cen.

Foto: Archiv Garáž.cz

Aston Martin už žádné nové Vulkány nepostaví, paket AMR Pro je určen majitelům dosavadních 2 kusů. Tak trochu trneme, kolik z nich si ho vybere. Z hlediska sběratelské hodnoty je nákup takového paketu povinností. Zároveň tím ale roste riziko, že to někdo neuřídí a raritních vozů bude o pár méně. Třeba se dokonce budou majitelé mezi sebou hecovat, protože čím méně vozů, tím vyšší hodnota těch zbývajících.

Reklama

Načítám