Hlavní obsah

Aston Martin chce být na Ringu rychlejší než Porsche

Foto: Aston Martin

Designově už jsme viděli výraznější supersporty…

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Březen 2019 a Aston Martin na autosalonu v Ženevě představuje ultimativní supersport Valkyrie. O dva a půl roku později se auto jmenuje Valhalla, má nový motor, chystá se do výroby a Aston Martin s ním má zatraceně velké plány!

Článek

Miluju Aston Martin. Značka, která zná jen blahobyt, nebo úpadek, dlouhodobě staví auta, která si zaslouží glorifikaci, nebo zatracení. Jaký osud čeká její nejnovější počin, který se právě připravuje a který by se měl stát nejrychlejším sériovým autem na legendární Severní smyčce?

Co si budeme povídat, Valkyrie byla prostě úžasná, udělala na mě dojem. A to, co o ní víme teď, to jen prohlubuje… Pryč je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, který chtěl Aston Martin sám vyrábět, místo něj je v autě V8 4,0 l twin turbo, a i když se v tiskové zprávě píše, že jde o motor na míru a nikde není ani zmínka o Mercedesu či AMG, v kuloárech mají jasno, že tenhle motor má svoje kořeny v Affalterbachu. Napovídají tomu jak jistá konstrukční řešení, tak výkony a maximální otáčky 7 200 za minutu.

Spalovací motor pohání zadní kola a zároveň spolupracuje s dvojicí elektromotorů, jedním pro každou nápravu. Kombinovaný výkon je 937 koní a vůz má kolosální točivý moment 1 000 Nm. Valhalla využívá osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, o které Aston Martin říká, že byla vyvinuta a vyrobena výhradně pro společnost se zaměřením na výkonné hybridní stroje.

Je dodávána s elektronicky řízeným diferenciálem a může se pochlubit plně elektrickým reverzním režimem, takže auto nepotřebuje zpátečku. Zajímavé? Jistě! Ale zajímavější jsou možná ještě tři další čísla – váha pouhých 1 550 kg, zrychlení na stovku za 2,5 s a maximální rychlost 330 km/h.

JENŽE… Úplně nejzajímavější je číslo, které souvisí s tím, že Aston Martin by rád pokořil čerstvý rekord pro sériová auta na Nürburgringu. Podle simulací by totiž Valhalla měla zajet čas 6 minut a 30 vteřin! Což je o celých 13 vteřin rychlejší než Porsche 911 GT2 v úpravě Manthey

Je vám asi jasné, že celý hybridní systém byl navržen hlavně s ohledem na maximální výkony, takže nikoho nepřekvapí, že auto ujede čistě na elektřinu pouhých patnáct kilometrů, a to do maximální rychlosti 130 km/h. A stejně jako Ferari SF90, tak i Valhalla bude v čistě elektrickém režimu fungovat jen s pohonem předních kol. Aston Martin odhaduje, že kombinované emise budou nižší než 200 gramů CO2 na kilometr, což by na auto s osmiválcem byl pozoruhodný údaj.

Tak uvidíme, kam bude tohle auto patřit, jestli si zaslouží glorifikaci, nebo zatracení… Jak to vnímáte vy?

Reklama

Související témata:
Načítám