Hlavní obsah

AMG GT koncept je atletem mezi sedany

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čtyřdvéřová kupé. Jakkoliv nesmyslně to spojení zní, svět je jich plný už několik let po sobě. A ani v Ženevě tomu nebude jinak. Včera jsme vzdychali nad Arteonem, ale tohle je úplně jiná liga. Síla, elegance a užitná hodnota v jednom balení. To chceš.

Článek

Na rovinu vám řekneme, že toho vlastně zatím o AMG GT Concept nevíme. Nakonec se z názvu vypustilo ono matoucí GT4, které přeci jenom odkazuje k závodům - navíc je jasné, že jestli nebo až se tohle auto dostane do produkce, název se bude znovu měnit. Mercedes-AMG zatím nedostal ani šanci auto oficiálně odhalit na stánku a představit, takže si musíme vystačit s kusými informacemi - má to čtyři kola, čtyři dveře a pravděpodobně čtyři dvakrát přeplňované litry pod kapotou, ze kterých lze ždímat v osmiválcové konfiguraci přes šest stovek koní. Co víc chcete vědět? Know-how AMG přetavené do nádherného narozeninového dárku k příležitosti kulatého výročí. Fotky mluví tentokrát úplně za všechno.

Foto: Archiv Garáž.cz

A tím to rozhodně neodbývám, vlastně se spíš těším, co se ještě dozvíme, protože podle prvních klípků tu budou zajímavě řešené sání a vlastně celé aero, což by mohlo nádhernému sedanu pomoci k vyšším rychlostem a výkonům na trati i mimo ní. Navíc se vyspekulovalo, že na kapotě je logo EQ, což by znamenalo, že je tenhle koncept hybrid. Výkon se tedy nemusí zastavit u šesti stovek koní, pokud je osmiválec pod kapotou dotovaný ještě elektromotory. UPDATE: Ano, výkon je skutečně dotovaný elektromotorem na zadní nápravě a AMG GT koncept tak má přes 800 koní. Hlavně ale bude tenhle Mercedes vypadat úchvatně jen tak zaparkovaný, což je zásadní měřítko spousty dnešních zákazníků. Podívejte se na něj, i nenastartovaný vypadá jako by uháněl dvoustovkou. Symfonie pohybu zaparkovaná v Pařížských po celém světě. Taková je realita dnešního světa. My ale věříme, že je to pořád AMG, takže až se přestanete kochat a nastartujete, budou se sporťáky od konkurence hodně divit.

Za obrázky se sluší poděkovat Old Benz Club.

Reklama

Načítám