Hlavní obsah

Američanka bojuje za svobodu dětí a s Porsche míří na Antarktidu

Foto: Valkyrie Racing

Zima se blíží, a přestože neumíme odhadnout, jak bílá bude, už teď víme, že nikdo z nás asi nebude mít stylovější „zimní auto“, než je tohle klasické Porsche. Americká filantropka a závodnice Renee Brinkerhoff s ním vyráží na další část své cesty přes všech sedm kontinentů, kterou chce zvýšit povědomí o obchodování s dětmi – s tímhle legendárním Porsche 356 míří na Antarktidu!

Článek

Pětašedesátiletá filantropka Renee Brinkerhoff je matkou čtyř dětí, která spojila svůj zájem o klasická Porsche a automobilové závodění s charitativní činností. V posledních letech má plné ruce práce s neziskovou organizací Valkyrie Gives, jejímž cílem je bojovat s celosvětovým nezákonným obchodováním s dětmi. O tom se však příliš nemluví, a to ani v Česku, a proto začala hledat řešení.

Zakladatelka závodního týmu Valkyrie Racing se v roce 2017 rozhodla zahájit fundraisingovou misi „World Rally Tour“, při níž projede všech sedm kontinentů skrze osmnáct zemí, aby přitáhla zájem veřejnosti i médií a pomohla s ukončením obchodování s dětmi. Na cestu s délkou přesahující 32 000 kilometrů vyrazila se svým klasickým Porsche 356 A, které si vybrala z jediného důvodu – auto z roku 1956 je stejně staré jako ona.

Foto: Valkyrie Racing

Porsche 356 A na Antarktidu připravili britští specialisté z Tuthill Porsche

V dnešních dnech má Porsche 356 většinu cesty za sebou a již projelo trasy historických závodů La Carrera Panamericana, Targa Tasmania, Caminos Del Inca, Peking to Paris nebo East Africa Safari Classic, ale to nejnáročnější na něj teprve čeká. Na dlouhé cestě filantropky už totiž zbývá poslední kontinent, avšak ten nejnáročnější. Je jím obávaná studená Antarktida.

Vzduchem chlazené Porsche by tam však s továrním vybavením nedojelo daleko, a proto muselo projít 18měsíční transformací, díky níž se v hlubokém sněhu jen tak nezastaví. Brinkerhoff se při přípravách spojila s cestovatelem Kieronem Bradleyem a britskou společností Tuthill Porsche, jež upoutala naši pozornost terénním Singerem ACS, aby klasické Porsche upravila na extrémní speciál.

Foto: Valkyrie Racing

Ochranný rám je na Antarktidě nutností. Kromě spousty sněhu jsou tam obrovské kusy ledu

Všechna kola jsou pryč a nahrazují je lyže vpředu a pásy vzadu. Lyže jsou připevněny ke speciálním vzpěrám, jejichž spojení s odpružením vozu vyřešilo problémy s přepětím a lze jimi zatáčet pomocí normálního řízení. V kombinaci s hnacími pásy tak vzniklo Porsche, které by bohatou sněhovou nadílkou na Antarktidě mělo projet lépe než doprovodné vozidlo s pohonem všech kol a velkými 42palcovými pneumatikami.

V dílnách Tuthill Porsche udělali vše proto, aby Porsche 356 cestu zvládlo, a připravili jej pro jízdu v mrazech až -50° C. K dalším vylepšením totiž patří dvojice solárních panelů poskytujících až 150 W, únikový průlez skrze zadní okno při převrácení a spousta praktické výbavy, jako je odolný zvedák, 12voltový kompresor a další.

Foto: Valkyrie Racing

Se vzduchem chlazeným boxerem se klasické Porsche pokusí stanovit antarktický rychlostní rekord

S Renee Brinkerhoff se na Antarktidu vydá navigátor Jason de Carteret, držitel světového rekordu v polárním průzkumu. Společně v antarktické krajině ujedou 356 mil (573 km, vidíte tu spojitost?) a následně se pokusí dosáhnout tamního rychlostního rekordu na dráze Union Glacier Blue-Ice Runway. Expedice na Antarktidu je naplánována na prosinec letošního roku.

Zajímá vás, čeho odhodlaná Renee Brinkerhoff během své cesty kolem světa s klasickým Porsche 356 A zatím dosáhla? Prostřednictvím své charitativní nadace Valkyrie Gives zatím získala více než 11 milionů korun na boj proti nelegálnímu obchodování s dětmi, přičemž pomoci může kdokoliv z nás. Každý, kdo přispěje 356 dolarů (přibližně 7 800 korun) nebo více, bude mít své jméno na antarktickém speciálu a získá pamětní čepici.

Reklama

Související témata:
Načítám