Hlavní obsah

Alpine je zpátky, chce útočit na Alfu a Lotus

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Renault se konečně odhodlal k oficálnímu představení sériové verze lehkého sportovního kupé Alpina A110. Tím navazuje na úspěšnou historii automobilky Alpina, která skončila výrobu v roce 1995.

Článek

Automobilka Alpine byla založena v roce 1955 Jeanem Rédélém, který byl do té doby závodníkem, obchodníkem a velmi úspěšným prodejcem automobilů Renault. Jelikož miloval motorsport, rozhodl se postavit si vlastní soutěžní speciál na základech modelu 4CV a hned první závod proměnil ve vítězství. To se také postaralo o název automobilky Alpine. Jde totiž o odkaz na jeho úspěchy při závodění v Alpách. Prvním autem postaveným pod značkou Alpine byl model A106 - malé kupé vycházející z technických základů Renaultu 4CV.

Foto: Archiv Garáž.cz

Spolu s ním se na začátku šedesátých let začala vyrábět A108, ale ten největší úspěch přišel až s legendární A110, která začala sbírat významné úspěchy v motorsportu a značku Alpine proslavila po celém světě. A právě na tento model chce Renault navázat a vzkřísit tak značku, kterou od roku 1973 vlastní. Čeho se dočkáme? Už jsme o tom jednou psali, ale počítá se zatím s trojicí modelů. První bude lehké sportovní kupé A110, pak by měl přijít vůz kategorie SUV a nakonec kabriolet.

Foto: Archiv Garáž.cz

A co nám nová A110 přináší? Je toho hodně a podle prvních dostupných informací půjde o zajímavé sportovní auto, pro moderní období Renaultu netradiční koncepce. Lehké dvoumístné sportovní kupé dostane pohon zadních kol a motor umístěný uprostřed před zadní nápravou. Hlavní prim bude hrát špičková aerodynamika, která nebude potřebovat žádná křídla či spojlery. O motoru a převodovkách se zatím spekuluje, ale buď se tu objeví přeplňovaná jednaosmička nebo nový turbo dvoulitr. Určitě bude motor kombinován s dvouspojkovou převodovkou.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nejstěžejnější je však design. Tady si Renault zaslouží pochvalu za absolutní dodržení tradic a navázání na předchozí variantu. I nová A110 bude mít čtyři kulatá světla, pozvolně klesající záď a úzké zadní světlomety. K tomu se přidá centrálně umístěný výfuk a velká litá kola. Je neuvěritelné, jak se podařilo chytnout podobu. Inženýři navíc měli za úkol šetřit hmotnost, protože se mluví o tom, že nová A110 bude vážit pouze 1000 kg. Tím by se přímo nasměrovala proti Alfě Romeo 4C či Lotusu Elise.    

Reklama

Načítám